Wednesday, May 20, 2009

aWaRD DaRi EaZy...

Wopsss!!! tercicir plak wakakak aku dapat award dari Eazy wakakak aku kenai eazy masa gath blogger kat ulu yam masa tue aku memang langsung tak kenai dia... blog dia pun aku tak pernah jenguk wakakaka bila sis heze gtaw aku yang kete eazy pun follow sekali g ulu yam tue aku ingatkan sis heze bawak adik dia wakakaka ampunnnnnnnnnnn
Orangnya not bad ada sifat memalu kucing dan tak sangka dia cakap aku nyer mulut memang puaka wakakaka wahhh masa tue jatuh gak rahang aku sebab tak sangka dalam diam dia ada gak nawaitu nak membahan aku tue wakakakak apa pun welcome to our club wakakak

KeLeTiHaN, KeLeSuaN, KePeNaTaN HaK MiLiK SeTiaP inSaN...

Semalam aku pas balik kerja jer entah ngapa badan terasa sangat lew lesu gegiler... apakah kerna aku tak cukup rehat?? semalam lepas masak nasi aku mandi2 dan tersadai depan tibi. Lauk semalam ada laie... lauk apa? biasalah dak duduk bujang nie rasa cam tak berapa nak gegeh masak yang gempak2. Masak sardin jer (aku bukan cam boy wkakakak) yang simple2 jer... laie pun yang makan cuma kami 3 orang jer.
Adoaiii letih giler badan. Pas mandi ingatkan badan akan segar bugar tapi ngapa tah semalam bebetui wat aku tersadai sesangat. Tetiba Farah offer diri nak masak nasi goreng ngan lempeng. Wahhh lempeng... lama tak makan lempeng..
Lepas maghrib baru makan. Aku bantai makan nasi goreng ngan air nescafe jer... still laie cam tak bermaya... pelik!!! bukak mulut masa makan tue boleh jer wakakak apa kah nie tandanyer nak mam??? minta di panjangkan usia lah hendaknya. Aku lom minta maaf kepada mereka2 yang wat aku nek antu laie nie wakakak
Agaknya sebab aku tak cukup rehat arr yer arr terlalu taksub dengan xtvt malam leh di katakan setiap malam aku balik lewat. Adoaiii tak kan aku dah start balik ngan xtvt malam nie??? (kalau dulu pernah jer ada orang kata 'awk ingat sy suka ker awk kuar malam??? balik lewat2 pagi") cam best jer kan ayat tue wakakaka argh!!! kisah lama... biarkan berlalu...
Malam tadi jam 8.30 malam aku dah bantai masuk bilik... wat per??? apa laie... membuta arr waaakakak pergh!!! aku rasa paling puas tidur di dunia arr aku nie wakakaka bangun pagi rasa best jer wakakaka
Arie nie ma ajak men bowling plak kat mines wakakakak cam ner lew aku nie tak cam robot??? ada jer xtvt wakakakak aku plak jenis yang tak sampai hati say no... lebih2 laie bila dalam hati ada cinta wakaka silap2... ada kena mengena ker? wakakaka bila dalam hati ada nawaitu nak mengenjoykan diri wakakaka

MeNYiRaP aKu NGaN PaNGai MaK CiK Nie...

N3 kali nie aku nak citer tentang pangai seseorang yang kemungkinan ada persamaan antara ko, aku dan dia.
Sebenarnya aku agak menyirap lah jugak ngan pangai sorang mak cik nie. Yer arr bila aku dah ada depan mata pandai plak palingkan muka... bila aku tak der kemain laie ko dok canang pasai aku kan... pasai blog aku... apsal ko nak ker aku ajar koc ara wat blog nie???
Aku bukan kemaruk sangat ko tegur aku tapi awat time aku tak der ko dok cakap2 pasai aku? tup2 bila aku muncul depan mata ko pakat senyap per kes???? nampak sangat ko ada ngata aku kan... tapi tak per aku pun ada gak ngata ko wakakaka kira adil dan saksama arr...
Aku idak lew diam jer sebab aku terasa cam ada yang tak kena dari dulu dan aku rasa sekarang nie dengan ada nya blog nie lah aku leh nak cakap apa jer aku suka dan aku brani kerat jari lew kalau nak kata korunk tak baca blog aku kan wakakak lantak korunk arr nak cakap apa dan lantak aku lew nak cakap per kan...
Aku sempat gak la tembak sorang nie aku cakap arr...
sy taw lew sy nie di anak tirikan... tak kan lew langsung tak gtaw sy apa2 hal berkenaan dengan perkara cam nie... jangan ingat sy tak der kat sana sy tak taw apa yang berlaku key...
Terus orang tue cakap...
mana ada ko di anak tirikan...
Tak lama lepas tue benda senyap jer...
Kepada mak cik...
Selama nie aku tak amek taw pasai ko so tak yah ler nak cari pasai ngan aku key. Pasai blog aku nie aku taw ko dapat taw dari saper dan kepada yg dapat taw dulu tue aku taw ko pun ada so tak yah nak jadi balaci orang key. Buat hal sendiri lew... mak cik... mak cik... wakakkaka aku malas arr ngan ko nie...
Aku pelik arr org yg dok cakap kat ko pasai blog aku nie pun apa masalah ko??? ada aku kaco ko ker??? jangan lah cari pasai ngan aku... selama nie aku hormat ko sebab ko org tua tapi kalau dah sampai pangai cam tak serupa org tue jangan salahkan aku arr... sat g ko sms arr kat org tue yek gtaw apa yang aku cakap kat sini...

Tuesday, May 19, 2009

LePaK SaNTai Op3N KaRaOk3...

Semalam lepas berbuka pose... (jangan gatai2 nak tanya pose apa yek kang penampo dapat wakakak) aku lepak2 les sambil makan sekali dapat call dari no yang tak di kenali. Aikkk... saper plak nie? dalam atie dah dok bertanya2 dah 'adakah uncle yang dok juai insuran tue??' alahai.... nie yang aku paling lemah nie... aku nie ada satu masalah bai... aku jenis tak sampai hati dan susah nak menolak... kalau jenjalan kat shoping complex tue jumpa orang yang dok tahan pastue tanya nak ataw tak.. aku paling lemah bab nie nak tak nak paling koman aku akan berhenti dan bagi detail pasai aku (paling detail pun just no phone dan nama jer) giler per aku nak kasi no ic sekali wakakak
Kang orang tue tepon dah satu hal plak tak taw nak cakap 'maaf, saya tak berminat' adoaiii cam ner nak wat nie???
Okey berbalik pada citer yang sebenarnya aku nak citer kat sini (motip lencong giler) pasai aku dapat phone call tue... kang kalau aku tak angkat kang... buatnya family ker ataw perkara2 emergency ker tak ker haru di buatnya.
Aku pun angkat... rupanya dari tonto wkakak caker tul... dia ajak lepak malam nie racun nyer racun (agak susah gak dia nak racun aku nie wakakak) dan oleh kerana aku nie jenis tak sampai hati nak menghampakan orang aku pun bersetuju. Member siap offer nak amek kat umah wkakakak aku apa laie tadah diri jer lah wakakakak
Rupanya dia ajak lepak kat dengkil adoaiiiii rasa cam nak jew aku bertukar jadi halimunan masa tue gak. Aku cam dah badi plak nak ke dengkil tue wakkaakak g lah mam kan... oleh kerana aku dah naek kete tonto, nak tak nak terpaksa ler follow.
Lepak kat Medan.. sebab ada open karaoke. Memula sampai tak der lah ramai orang so masing2 pakat nak menyumbangkan sore yang sumbang wakkkakaka yang ada masa tue aku, tonto, wanie dan boy. Tak lama selepas tue datang lew dak midi ngan faiz (rasanya arr aku pun dah lupa nama dia wakakaka) kemudian datang plak dak bantal, mama, kajang, kengkang wakakakkak cam2 nama kawan2 aku nie wakakakak cam tak der nama lain tah depa nak pilih wakakak
Memang lepak giler bai... aku sampai umah jam 2 pagi (lewat laie adoaii) pakat sing memasing. Dalam ramai2 tue hanya aku jer yang tak sing wakakak yer arr putus fius per... pernah kew nampak aku sing kat tempat open???? giler apa wakakakak bukan malu key cuma rasa cam kelakau plak aku sing kat tempat cengini waakkaak
Sampaikan kengkang ngan boy siap cakap nak duet ngan aku laie wakakak apa!!! ang ingat aku ada penyakit parkinson per??? laen arr rizz wakakakak nak gak mention kan wakakakak
Aku cuma bagi alasan... kang kalau aku dah start sing kang alamatnya memang aku tak turun2 agie kang wkakakakak
Sampai umah apa laie... sambung sidai baju yang dah basuh tadi (gegeh kan tinggaikan baju yang dah basuh wakakaka) mandi2 pastue terus tdo wakakakak

aWaRD DaRi aiZoUL aKa JeJaKa BeRLeSuNG PiPiT...

Pagi tadi masa aku dok jenjalan membuat serangan hendap terhadap blog para blogger tetiba jer atie terpanggil nak lawat blog dak kecik nie wakakaka (mam aku panggil dak kecik... tapi mmg kecik pun key wakakak)
Ngah dok baca2 n3 dia tak sangka dia nie pandai make up orang bai... dan hasilnya memang cantik key... rupanya ramai gak kaum lelaki yang aku kenali mempunyai bakat terpendam di mana sebelum nie aku hanya pernah dengar sahaja kaum lelaki pandai dalam bidang nie dan aku sendiri tak nafikan kerna kadang2 hasil sentuhan mereka lebih cantik dan halus dari sentuhan wanita. Dan kini aku berbangga kerna mempunyai kawan lelaki yang pandai dalam bidang tersebut.
Owh... lupa plak nak citer... aku mengenali dak aizoul nie masa gie gath ulu yam... kecik jer orangnya paling tak menahan dia nyer lesung kat pp wakakakka comei sangat tapi keding wakakak leh tahan gak bila melatah tapi bila di tegur sah2 dia akan cakap 'ala... sikit jer' motip nak kaber wakakak
Apa pun aizoul, walaupun aku baru pertama kali dok wat serangan hendap kat blog ang, dan sebagai seorang kawan baru ang, aku nak ucapkan tahniah kerna sudah sampai 200 n3 selama setahun lebih nie dan teruskan berblogging key.

Monday, May 18, 2009

NaSiHaT iKhLaS YaNG KoRuNK taK PeRLu BaYaR...

Pening kepala aku wat report nie sampaikan bijik mata aku dah rasa sengal2 ubi dah nie... adoaiii
Rest jap.... (motip wakakak)
Wokeh aku nak bercerita sedikit tentang perihal manusia2 yang begitu cetek pemikirannya. Aku tak taw lah ngapa dan apsal (ada beza kew??) golongan sedemikian nie suka sangat lew dok dengki. Kalau nak cakap budak2 tapi umur dah lanjut giler... orang cam aku akan kata 'rumah kata pergi... kubur kata mari' mungkin kata2 aku agak kurang ajar (bukan mungkin tapi sememangnya) tapi aku rasa kalau dah cakap bebaik tak guna gak agaknya mereka nie suka orang guna bahasa kesat kot...
Sampai menangis2 kawan aku tue dok luahkan isi hatinya yang telah di guris oleh mereka2 yang bukan tak pernah jumpa padahal dah berkali2 jumpa dan tak kurang gak yang tak pernah jumpa tapi dok mengata kemain... kawan aku nie call arie Jumaat malam dari jam 9 malam sampailah jam 12 malam. Aku nie bukannya apa... walaupun dia baru aku kenali tapi seboleh2 nya aku tak nak kawan2 aku berada dalam keadaan sedih.
Kenapa perlu dengki??? kenapa perlu mengata2 orang??? apa yang nak aku komen kat sini bukan sahaja berkenaan masalah yang kawan aku hadapi nie sahaja tapi benda nie secara menyeluruh. Tentang perangai mereka2 yang penuh dengan hasrad dengki. Aku tak kata yang aku nie sangat lah sempurna malahan tiada langsung sifat2 negatif dalam diri. Aku akui sebagai manusia biasa aku jugak mempunyai sifat2 sedemikian tapi sepatutnya kita kena control perkara2 begitu menguasai diri kita sebab antara sedar dan tidak secara tak langsung kita akan membenarkan elemen2 negatif menguasai diri kita.
Sampai bila nak berperangai sedemikian??? cuba pikir sendiri... tanya pada diri sendiri... kenapa mesti buat cam tue??? apa yang ko dapat bila buat cam tue???? sekadar menyakitkan hati dan secara tak langsung bab dosa pahala tue aku malas lah nak cakap kat sini kan... korunk dah besar dan ada akal fikiran so aku rasa dah cukup bijak bab pahala dan dosa nie.
Paling best bila dok hasut org lain supaya turut sama bencikan orang tersebut wakakak ni kira pakej lah nie yek yang dok mengikut pun satu hal cam dah tak der pendirian idup plak men ikuttttt jew... pelik2...
Nasihat yang tak payah di bayar pada mereka2 nie adalah cukup2 lah tue wat pangai buang tebiat tue... elok2 orang tue diam jer ko wat onar... kang kalau orang tue melenting ko jugak yang dapat malu... so pikirkan lah.
Kepada mereka2 yang teraniaya tue... tabahkan hati, kuat kan semangat dan sematkan dalam hati bahawa kalian tue umpama artis sebab tue sumer nak amek taw... so happykan diri dan jangan ikutkan sangat perasaan kelak mereka2 yang dengki dengan kalian akan berpesta apabila melihat kegagalan anda. Ingat!!! kalian ada mak, ayah, keluarga dan rakan2 tersayang... so ingat mereka lebih menyayangi kalian dari kalian dok nangis pikir orang2 sedemikian buat per... mereka tidak layak untuk menerima titisan air mata kalian yang suci tue...
Ikhlas dari aku...

aKu Di iMpoRt MeN BoWLiNg UnDeR LLM...

Semalam, sekembalinyer aku dari Port Dickson (korunk pun taw kan planner aku kan) tetiba jew aku di gesa oleh ET tuk men bowling under LLM. Adoaiiii kepenatan lom ilang gie... kena ada kat Alamanda jam 2 petang... adoaiii kemain laie nak kena sampai tepat pada masanyer kan... harus drfit arr...

Sampai kat Alamanda aku nengok orang dah ramai... ngan Farah2 pun kena men sekali wakakak nie sumer keje dak ET lew nie... dia suruh gak men... dah lew dak2 sukan LLM tue ada yang kenai aku... sepanjang aku kat sana punya lew berdebau ati wakakak
Sepanjang menjejakkan kaki kat Alamanda tue aku puas lew berdoa agar namo lew ada yang kenai aku. Tapi malangnya dak Isyam kenai aku adoaiiii... dan2 dia cakap

'i kenal u arr'

Kalau ikutkan mulut aku yang puaka nie nak jew aku cakap...

ada aku kisah ko kenai aku kew tak?? wakakaka

Nie lah orang yang bertanggungjawab mengheret aku dalam tournment bowling under LLM merangkap housemate aku wakakakak


Aku apa laie sengih jew laaa... aku dapat 1 group ngan Farah dan ada sorang akak nie nama dia Kak Ani. Paling best sumer dapat hadiah.

Dah macam iklan darlie dah ko Farah wakakaka


Dan yang paling tak bestnyer aku, Farah ngan ET sampai lambat sehinggakan kami kerugian 1 frame huhuhuhu redha jer lew... tapi markah aku leh gak lew membanggakan wakakak