Thursday, February 5, 2009

M00dY...

Manuskrip e-novel aku yang tunggu masa jer nak di type dan masukkan dalam blog neh. Masih menjadi tanda tanya samada perlukah aku bukak blog lain kira blog tue khas tuk aku nyer e-novel? kang kalau aku masukkan citer tue kat sini cam susah plak. Kang org konpius plak. Pikir2... kasi ler idea weiiii...

Arie nie aku balik awal tepat jam 5.30 aku dah tercongok depan punch card. Tetiba jer teringat yang aku lom basuh baju yang dah hampir seminggu tak berbasuh tue wakaka. Bukan pemalas, cuma tak berkesempatan nak menjenguk mesin basuh tue jer. Per taknya asyik balik lewat jer.

Lepas balik umah aku pun mandi manda, siap segala bagai, basuh baju adalah motif utama aku balik awal. Dah siap semua Farah call aku maka terjadilah perbualan begini.

'Nadia, tadi aku dah call abg tue (merujuk kepada tuan rumah) dia cakap nak datang umah mlm nie. Ko ada umah tak?'
'Aku rasa aku ada ler tapi aku nak kuar kejap. Abg tue datang kul brapa?'
'Dia cakap dalam kul 8-8.30 dia datang arr.'
'Ko plak kat ner nie?'
'Aku kat opis g nie ada kerja. Dalam jam 7 aku balik arr'
'Wokeh tapi aku nak kuar alik taw. Ko suh abg tue tepati janji nak datang kul 8-8.30 tue'
'Ceh!!! ko wat lawak mendanyer nie xkan aku nak cakap "abg, tepati janji taw" giler ko'
Gelak

Ngah aku dok basuh baju tue si Farah nie pun balik. Tak lama lepas tue abg tue pun sampai. Maka terjadi lah perjanjian pasai pindah rumah nie. Kami ngan abg tue akan bertukar rumah. Maka, dengan ini kompom ler 28hb nie aku akan berpindah. So, kepada sesaper yang rasa diri tue kawan aku, ringan2kan lah tulang tue tuk tolong aku berpindah. Tahun 2009 nie elok lebihkan kerja2 amal nie wakakak.

Lepas semua urusan selesai aku pun shoot ke opis teringat plak ngan komputer yang aku tak off tue. Niat di hati nak ler wat e-novel tapi rasanyer cam malas lah plak.

No comments: