Friday, May 15, 2009

BeSdaY PrEs3Nt yaNG t3RTuNGGaK...

Malam tadi entah ngapa tetiba jew aku cam teringat akan 'sesuatu' dan terus p bukak almari... ada satu bungkusan yang dah lama ada dalam simpanan aku.
Niat di hati nak serahkan kepada 'tuannya' namun apakan daya... aku hanya mampu merancang dan Allah yang akan tentukan segalanya.
Hati tertanya2 masihkah ada kesempatan untuk aku serahkan bungkusan ini kepada tuannya??? hmmm.... bila lew agaknya akan tiba masa tersebut dan apa yang pasti adalah aku akan kasi jugak kepada tuannya...

Tetiba terus jer ter'ingat' adoaiiii awat aku tetiba jer emo nie... terjun bangunan jer ler ang nadia oiiii tak pun minum racun jer ler qiellah oiii wakakkaka adoaiii ada gak aku gantung diri kat jambatan tue kang wakakak

Ops... tingat plak besday cik wanie... wakakak sib baek tingat wanie oiii wakakak harus aku terjah mana2 shoping kompleks nie wakakak adoaiii aku nie dah lew tak suka sangat nak bershoping2 nie wakakak wat semak jew arr... apa agaknya yang akan aku hadiahkan kepada cik wanie kita nie?????

GaTH BLoGG3R s3RaNG uLu YaM... ePiSoD 9

Seperti yang di tunggu2 dan kemain laie korunk yek tak menyabau langsung wkakak aku kan bekerja so pepaham lew... nie pun aku dok curik2 load pic wakakak
N3 kali nie adalah n3 khas (khas waklu arr wakakaka) ok..ok... dah... aku nak citer nie... n3 nie adalah selepas kepulangan kami dari spital. Lepas mendapat taw bahawa wanie dalam keadaan stabil dan hanya keluarga sahaja di benarkan masuk, kami mengambil keputusan tuk beransur pulang memandangkan hari pun dah petang. Aku akan hantar remy, nemo dan rizz balik. Agak2 kul brapa aku akan terbongkang atas katil tue??? wakakak
Syukur lepas dapat taw wanie dalam keadaan stabil dan insya'allah akan di benarkan pulang. Itu lebih penting... pada aku samada wanie akan terus balik ataw tak... tak penting... yang penting wanie telah mendapat rawatan yang sebaiknya... masing2 pulang dengan muka penuh kelegaan dan keletihan.

Owh ya... ni aku nak selitkan sikit kat sini... aku tak paham lew ngapa ada manusia2 yang berhati bangkai sangat tah... dah orang sakit, so ko sepatutnya sebagai seorang MANUSIA patutnya mendoakan akan kesejahteraan si pesakit yang dok cakap2 belakang tue per jadahnya??? aku pun mulut puaka gak... tapi aku tak kan cakap sesuatu yang aku tak der di tempat kejadian. Pasai wanie nie... aku sendiri yang berada di sisi dia... orang yang bersama2 rakan2 laen dok berusaha tuk pulihkan wanie... so samada betul ataw tak... kami yang berada di lokasi sahaja yang taw... korunk yang tak p, tak payah nak tunjuk betapa bangkai nyer mulut dan hati korunk key... cukup2 lew nak memburuk kan org laen... jangan busuk atie sangat key... nengok diri sendiri dulu key... aku bukan nak baking wanie... aku benci pada orang yg dok cakap2 belakang pakej bangkai laie bila dok citer benda yang dia sendiri tak taw, tak nampak dengan mata kepala sendiri...

Dah cukup aku membangsatkan mereka2 yang berhati bangkai... berbalik semula pada citer selepas kami balik dari spital.

Nak kuar dari Selayang tue adoaiiii satu penyeksaan bagi aku sebab tak taw jalan. Pakej laie ngan dak2 yang nek ngan aku pun leh pakat tak taw jalan wakakak akhirnya tah mana2 jalan tah aku redah menuju ke syorga wakakak

Nak g shah alam nak antar remy balik. Last2 jalan mana aku men sebat jew tup2 kuar kat Subang... hulamang aiii aku dah cam nak balik umah mak aku jew kekdahnya wakakka masing2 pakat nak melepak laie... sengal masing2 tak reti penat kew??? remy dah pakat membuta... nemo ngan rizz tak taw drive... kang tak pasai2 masing2 menuju ke syorga.... syorga tak per wat nyer ke neraka tak kew rentung??? aku lew tue wakkaka banyak dosa bai wakakakak (tadi baru bangkaikan org wakakak)

Sebelum antar remy pulang ke pangkal jalan, masing2 pakat nak men bowling (sebenarnya nemo ngan rizz follow jew wakakak aku taw depa terpaksa rela... kalau nak bantah kang ada yang kena tinggai tepi jalan kang last2 follow jer laa wakakak) remy lew dok cadangkan g kat sek 18, ole2 (memula aku ingatkan nama makanan wakakaka lapo bai) men bowling... dengan pantas aku kata ok tanpa bincang ngan rizz dan nemo wakakka

Rizz nak jugak tunjuk bakat membuat balingan wakakak kalau tak silap aku dia pakai bola saiz 8 sesuai lew tue wakakak tue pun aku dok risau ngan dia2 sekali ke depan wakakak

Masa nie masing2 dah standby dah nak sambut bola tue .... takut ke belakang wakakak masa dia wat balingan tue aku dah bantai gelak..... motip???? terhuyung hayang wakakak

Nemo leh tahan gak men walaupun menurut katanya dia tak pernah men wakakak tapi apa pun ang memang giler wakakka

Sempat laie nak bersnappy celebriti nie wakakak

Rizz jadi cameraman nak jugak enterprem wakakak

Nengok muka aku!!! terserlah kesuciannya wakakak walaupun aku dalam keadaan keletihan yang teramat namun aku masih gegeh laie menceriakan muka ku wakakak

Ada kisah sebenarnya masa kat bowling nie, aku taw korunk tertunggu2 wakakak memula nak cakap thanx pada remy sebab banjer kami men bowling wakakk men 2 games... memula masa nak buat bayaran tue biasa lew mulut aku kan wakak aku terlepas lew cakap...
stoking nie rate brapa?
rm 2...
rm 2???? kemain mahai!!! dah lew buruk... cam stokin dak sekolah tadika jew gayanya
Masa nie plak ada sorang mamat yang keje kat situ dok pandang2 aku sambil tersenyum wakakak sib bek ko kendu wakakak mamat tue nama dia Yus wakakak amek ko aku mention nama dia laie age dia 19 tahun (sah2 anak ikan wakakaka) dia jaga kat bahagian kasut. So nak amek kasut bowling tue kena lew amek kat dia...
Sepanjang permainan aku ingatkan aku sorang jew dok scan dak yus nie wkakaka alih2 aku nengok sumer pakat scan hajarnya wakakaka nampaknyer taste aku ngan remy sama sebab aku cakap lew aku suka lelaki yang kulit dia agak2 lite gelap sikit cam cekelat arr bagi aku lelaki yang bukan itam dan putih kulitnya (wakakakak) terserlah kelakiannya wakakaka (wahhhh statement aku wakakak)
Usha nyer usha last2 tetiba jew datang plak otak jenayah aku nie adoaiiii dengan aksi bersahaja aku mengambil camera remy (camera aku abis bateri plak time nie hajarnya) terus wat aksi2 nak snappy pic dak2 nie wkakaka paling kelakar masing2 pakat posing maut sekali aku zoom pic yus jew wakakakak aku dah nak bantai gelak2 dah wakakak tapi tahan bai... kang kantoi wakakak ada 2 gambar yus aku snap wakakak 1 pic masa dia ngah dok pandang lane wakakak time tue remy, rizz dan nemo dok posing wakaka aku suh depa pose di mana belakang depa ada Yus wakakak sekali zoom in arr pic Yus yang aku dapat dak2 nie nyer pic hancus wakakakak masa nie aku rasa yus taw aku snap pic dia sebab memang muka dia ngah pandang aku wakakak kantoi!!!!
Nemo bila dapat taw aku minat nengok muka Yus pakat minta no kat dia wakkaka memang slumber giler minah nie wakakak dia boleh bebetui minta wakakak jatuh rahang aku... aku sajer jer suh dia minta wakakak tup2 dia g bebetui wakakak memang sengal ang nie wakakak
Dapat jew no tepon apa laie sumer pakat save wkakak tapi bukan kat dalam tue arr... memang lawak giler masing2 nyer aksi wakakka
Masa nak balik tue aku nak antar kasut (jangan tanya arr saper yang menang men bowling wakakakak wat sakit atie jew wakakak nak taw gak baca lew blog remy, rizz dan nemo wakakak) aku tanya lew kat budak yus tue...
boleh tak???
boleh jew (senyum malu)
manalah taw kot2 kita leh men bowling sama2
tak der masalah... nanti datang lew sini lagi... (motip gegeh aku dari kajang ke shah alam nak men bowling kan wakakak sah2 aku g solo wakakak keji!!!!)
nama per???
yus...
okey yus... chow dulu yek... nanti i call u... (wahhhh dan2 tukau i u wakakak)
sms dulu no sebab ngah keje nie...
wokeh....
Terus aku berlalu dengan penuh keceriaan wakakak nawaitu dah nak jeleskan dak2 nie wakakka sampai kat lif sumer pakat save no yus wakakak
Lepas men bowling ternampak plak ada karaoke jamban wakakak apa laie... satu lagu rm 1 wakakak jamban pun jamban lew wakakak aku ngan rizz jew pakat sing keji tul nemo ngan remy tak nak sing wakakak rizz motip sing lagu ct nurhaliza wakakaka
Masa aku sing lagu Bicara Madu Menghiris Kalbu (tul kew tajuk??) tue tetiba remy ngan nemo jatuh rahang wakakak remy kata sore aku cam ct plak wakakak tue tang starting arr terus aku tak leh sing caker sungguh membantutkan nafsu aku jew nak sing wakakaka
Lepas sing antar remy balik dan terus shoot ke Pandan Perdana... leh plak nemo pakat tak taw jalan balik rumah wkakaka adoaiii memang aku ada senyap jew dalam kete bukan sebab emo or apa... aku pun ngah gegeh ingat jalan ke Pandan Perdana... sebab kami dah berpusing2 kat Pandan Indah dan Pandan Mewah wakakak kemain banyak pandan wakakak ang masuk air sungguh lew nemo oiii wakakak aku balik umah dalam jam 12.30 malam... penat giler mandi pun lite2 jer sebab masa kat ulu yam tue tak dapat nak bilas badan sebab keadaan toiletnya... letak jer kepala kat bantal.. pecah rekod... terus hanyut di buai mimpi2 yang indah wakakak
Apa pun aku happy giler dan terima kasih kepada semua para blogger kerna sudi hadir key... buat tikus ngan big mama serta abg sengalnya harap2 jangan serik key ngan gelagat dak2 nie... depa memang cam tue... masuk air wakakakka
Tamat sudah n3 pasai Ulu Yam... penat doh!!!!! wakakakak

Thursday, May 14, 2009

GaTH bLoGG3R s3RaNg uLu YaM... 3PiSoD 9

Gegeh aku kan wakakak dah lew sejak arie ahad aku asyik balik lewat malam jew wkakaka mlm tadi dok bantai karok ngan ma sampai sore serak giler dah nie wkakkaka dari jam 9.30 malam sampai jam 1.30 pagi. Aku dah tak larat nak lepak laie dah... terus cakap kat ma aku nak balik... semalam yang ada tonto, wanna, kjg, ochen ngan ma lew...

Sampai opis nengok ada laie pic yang tak di load laie wakakkaka

Wokeh... masa nie kami otw nak ke spital selayang sebab wanie di kejarkan ke sana. Gegeh kan yang depan tue kete kancil si eazy... depan eazy kete pojie... dan belakang aku kete el... masa nie aku panggil dia botak sebab tak taw nama dia wakakaka rombongan ke spital di ketuai oleh pojie... sampai nek pening aku dok berpusing semula ke ulu yam wakakaka


Sempat laie aku ngan rizz dok ber snappy waakkaka nengok mata aku... tetap memberi fokus yang sepenuhnya terhadap jalan raya wakakak tapi tetap nak pose kan wakakakak

Lihatlah donia wakakakak remy kemain terlentok laie wkakkaka paling tak menahan siap pakai tali pinggang keledar laie wakakak rider jew gegeh tak pakai wakakak nie agak2 kalau ada polis dok baca blog aku nie mau nyer dia aim kete aku wakakakka

Aikkk.... nemo pun dok bantai membuta gak kew wakakak patut lew masa aku ngan rizz dok bersnappy masing2 kat belakang pakat senyap jew... wakakak kemain keji laie dok pakat membuta... aku pun letih gak wakakak

Nie lew hasil snappy dari rizz wakakak aku kemain gegeh laie suh dia snap signbord ke spitak last2 aku rasa dia snap banner jalan kew??? wakakakak

Alhamdulillah akhirnya kami sumer selamat sampai ke spital selayang... terkejut gak lew bila sampai2 jer aku di peluk oleh mama wanie sambil di iring dengan ucapan terima kasih bebanyak... terharu plak aku masa tue tapi yang penting pada aku kita hanya berusaha dan Allah tentukan segalanya... paling penting wanie selamat dan berada dalam keadaan stabil.

Wahhhh aku wakakaka dah cam gaban dah wakakak aku rembat spek mata dak eazy wakakkaka sakit perut aku gelak kat opis nengok pic nie wakakakak

Tue lah mama wanie... sungguh tabah mama wanie.. tapi aku taw setabah mana seorang ibu apabila berada di saat2 membimbangkan beliau tetap risau... aku taw apa yang mama wanie cakap masa kejadian tersebut... kalau kita tengok tabahnya mama dia... tapi dalma hati hanya Allah sahaja yang tahu... tapi aku bersyukur gak bila aku cakap kat telinga wanie dia memberikan respon yang baik...

Masa nie masing2 dok tunggu samada leh masuk kew tak nak lawat wanie... kemain gegeh laie masing2 dok drive ke spital atas dasar setia kawan... yang balik tue bukan nak kata tak der sifat setia kawan yer cuma mungkin ada antara mereka yang tak taw sebab balik awal dan mungkin mereka terpaksa pulang sebab urusan. Apa pun terima kasih lah pada kalian sebab sentiasa sms bertanyakan perkembangan wanie...

Remy ngan rizz... nengok lew kemain merah laie muka masing2 wakakak masa nie sumer dah penat giler... kalau angpa penat giler aku laie lew penat wakakakak yang penting sumer happy kan...

Rizz ngan anis... anis nie aku tak kenai sangat ... baru kenai masa dok maen gelongsor batu wakakak tue yang sampai sakit montot tue wakakakak

remy : meh nak tangkap gambar ngan celebriti
Tak sangka remy nak tangkap gambar ngan aku wakakak nengok lew kemain akrab laie kami walaupun merupakan first time kami berjumpa dan aku rasa korunk pun leh pasan kan dalam setiap gambar di mana ada aku di situ ada remy wakakakak manja budak nie... suka aku bahan dia wakakka terutama bila ada perkataan2 yang dia tak paham wakakka siap cakap nak hafal laie wakakakak aku time tue dah bantai gelak dah wakakak
Sempat berposing depan spital wakakka aku rasa kalau lah ada guard kat situ kompom dia halaunyer kita sebab telah menganggu ketenteraman penghuni di situ wakakakak

GaTH BLoGG3R s3RaNG uLu YaM... 3PiSoD 8

Sambungan n3 Ulu Yam wakakak

Kali nie adalah masa kami nak balik dari Ulu Yam tue... ada kejadian yang berlaku yang sememangnya membuatkan para blogger panik namun alhamdulillah berkat kerjasama (apa yang penting??? kerjasama) dari semua pihak segalanya pulih seperti sedia kala. Aku rasa tak perlu aku nak masukkan kisah tersebut rasanya korunk sumer mesti dah taw kan apa yang berlaku dalam blog blogger yang lain. Syukur ke hadrat Allah...
Statement pojie yang aku rasa masa tue aku nak jew tarik taik lalat kat muka dia adalah...
1st time aku tengok qiellah cam seorang kakak... kalau tak dia manjang jew tak betul... putus fius jer...
Ada ker patut???? jawab!!!!!

Nengok lew muka masing2 penuh kesyukuran dan kelegaan kerana segalanya dah kembali seperti biasa. Kepada Wanie harap sentiasa pulih dan di bawah lindungan Ilahi.

Aku nak amek kesempatan nie nak ucapkan terima kasih kepada semua para blogger atas kerjasama yang kalian berikan ... masa nie memang nampak sangat yang kita nie ibarat sebuah keluarga... alhamdulillah....

Hah!!!! nak jugak enterprem dak plewod nie wakakakak camera aku langsung tak pegang wakakak camerawomen aku saper laie dak lola lew (tak pasai2 aku buli anak buah ang rhudy wakakak) ngan plewod nie lew wakakak

Blogger yang ada... terkilan sebab ada yang dah balik dulu atas urusan2 tertentu dan paling terkilan sebab tak dapat bergambar dengan wanie... tapi tak per insya'allah akan ada masa laie...

Sempat laie bergambar kat parking... nie kalau tak aku yang cakap nak ajak bergambar beramai2 maunyer sumer pakat balik wakakakak apa tak nyer masing2 dah kepenatan dan hari pun dah petang wakakaka berkubang nyer pasai sampai tak sedar arie dah petang wakakaka

Giler gambar wakakak keciknyer aku ngan sis heze wakakak kecik2 pun comei kan sis wakakakak

Geng Putus Fius yang datang wakakakak keji tul dak2 putus fius yang tak datang tue wakakkakaka

aWaRD DaRi RizZ PLeWoD...

Dalam pada aku dok wat serangan hendap kat blog dak2 blogger yg laen tetiba jew ternampak ada award wakakak mekasih rizz ang lew memang di takdirkan menjadi bahan aku agaknyer wakakak apa pun aku tabik ang sebab tadah jew serangan aku wakakakak

00OOoooPPpppSSsss!!!!! aKu DaPaT iNVitaTi0N GaTH Lai3...

Wahhhh!!! mesti ramai giler dok teruja kan kekdahnya... tadi tetiba aku dapat satu pm box dari naes... dak chatters dari Selangor... kekdahnya...

Kononnyer depa ada wat mini gath para chatters kat Ulu Yam sabtu nie plak... adoaiii aku nak p cam ner??? kan aku baru jer balik... kang ada yang kata aku nie Puaka Ulu Yam plak kang... kang aku p dah cam p memantapkan ilmu kepuakaan aku plak kat situ wakakakk

Laie pun aku tak der di mesia arr hujung minggu nie wakakak kemain laie kan tak der kat mesia... motip??? nek flight pun fobia... aku nak p mana ngan gegeh nak drive kuar dari mesia tue?? wakakakka

Nie lew aku nyer ma... bukan mak aku taw wakakakk (kemain laie nak jadi mak aku kan... kemain muda laie mak aku... buang tebiat pew??? sah2 kawen muda giler... gatai sangat lew tue wakakakak ampunnnnn maaa wakakkaka)


Pastue Ma plak tetiba ajak p mandi air terjun kat Sungai Gabai sabtu nie gak... adoaiii ada gak aku terjun bangunan nie kang... sumer dok pakat aku mendi air terjun jew sekarang nie wakakakak tue mesti jeles kan sebab tak g mandi air terjun ahad lepas wakakakak keji nyer statement wakakaka

Si Naes siap ugut aku laie... katanya kalau aku tak p dia nak rugul lelaju wakakkaka mangkuk!!! ang nak rugul reti kew??? wakakakak

Ma plak kata... tue p ngan blogger... lain... nie p ngan depa lain.....

Apa aku nak wat nie???? awat ramai nau nak invite aku??? pada hari yang sama plak tua??? sajer lew tue nak menjahanam dan memenuhkan hari2 ku wakakak

Last2 aku hanya mampu kata insya'allah dan peratusan nak p tue dah sememangnya tinggi sebab aku tak der kat mesia wakakakkaka (nak jugak kan hajarnya)

Kepada naes dan ma... terima kasih atas invitation dan maaf (selamat hari raya) kerana tak dapat nak join kalian... sampaikan salam (sambil nyanyi taw) pada yang hadir...

aWaRd TuK KoRuNk & T3RiMa KaSiH PoJie aTaS aWaRd YaNG Di BeRi...

Tarrra.. nie pojie kasi kat aku heheheh aku wat penanda buku comei jer... mekasih pojie... sayang kamo...

Semalam aku bebetui bz giler... tapi rasa cam serba salah plak kalau tak tunaikan 'kewajipan' aku tuk load segala pic blogger masa kat ulu yam tue... maaf sesangat kepada pojie, sis heze, rizz, remy eazy sebab until now aku masih tak berkesempatan nak send email pic tersebut kat kalian... kalau kalian nie segegeh aku, load arr dari blog nie yek... apa pun insya'allah aku akan usahakan tuk email kat korunk. Maaf sesangat yek...


Semalam dalam pada aku dok load pic tue (sampai sakit pala aku di buatnya wakakak) aku di pm oleh rizz... dah alang2 dia dok kaco aku, aku telah paksa dia watkan satu award tuk aku wakakak so kat atas nie... nie lew award yang dia buat tuk aku wakakak so kepada mereka2 yang rasa diri tu kawan aku, sila lah amek award nie yek dan tepek kat blog korunk... aku tak gegeh nak pos award nie wakakakak


Ekceli... award nie kira aku sendiri yang kasi kat diri wakakak nengok!!!! betapa beruntung nyer diri aku mendapat aku wkakakka


Award nie dapat dari pojie... mekasih bebanyak yek... aku sayang kamo!!!! kerna kamo lew orang pertama yang kasi award kat aku wakakaka