Tuesday, January 6, 2009

Tg BiDaRa Di SeRaNG 3 MM...

Tarikh : 3 Januari 2009
Hari : Sabtu
Lokasi : Tg Bidara, Melaka.

Dear Blog...

Assalammualaikum...


Aku...


Iera...


Ros...

Hampeh sungguh atas desakan yang amat kuat dari Iera antara nak dengan tak nak aku terpaksa juga meng'update' kisah kami semasa menyerang Tg Bidara. Plan asal adalah sajer jer nak jenjalan ke sana. Ikutkan kami akan bertolak arie Jumaat selepas waktu kerja alih2 semuanya menjadi agak kelam kabut.

Kalau nak taw program asal 2009 bulan Januari nie kononnyer:

1. Nak lepak Genting selepas countdown... aku, Iera, Umi dan Ros punyalah bersemangat nak naik Genting alih2 Iera leh salah plak masuk simpang... dia dengan slumbernya masuk Genting Sempah tak pasal2 kami turun balik ke KL. Nampak sangat perjalanan tak diredhai hahahaha...akhirnya kami ke tersadai di rumah Iera kat Nilai... pergh... memang sejuk giler... cakap pun kuar asap wakakaka... tue lahhhh wat jenayah lagi kakakaka...

2. Projek jenayah aku dan Iera tak menjadi wakakaka... alih2 terus shoot ke rumah Ros.

3. Tunggu punya tunggu si Remy dan John sampai ke pagi kami tertido. Depa leh pakat tak roger sebab tak jadi join kami ke Melaka. Memang siot jer... Plan nak gerak ke Melaka pagi dalam jam 4-5 pagi last2 kul 10am baru masing-masing bangun. Siap arr ko kontel ngan alip... aku jumpa korang memang lunyai arr...


Kenderaan yang bertanggungjawab mengheret aku, Iera dan Ros ke Tg Bidara, Melaka...

Terus gerak ke Melaka. Tujuan asal aku adalah untuk mengumpulkan 5MM yang sememangnya susah untuk berkumpul neh atas sebab2 tertentu. Kami pun dah lama giler tak kuar bersama seperti dulu.

Hanya aku, Iera dan Ros jer yang join. Apa pun sepanjang perjalanan memang kelakar masing2. Sengal sungguh. Kononyer nak buat ler 7 perhentian... memandangkan hari masih awal kami sarapan dulu di Hentian Seremban.

Perjalanan di teruskan sampailah masuk ke tol Alor Gajah. Pergh!! kalau nak taw kami semua tak pernah ke Tg Bidara neh... masing2 punya lah berlagak macam pernah gie jer... walaupun aku sendiri orang melaka tapi tak pernah sampai pun ke sini. Alhamdulillah perjalanan agak mudah dan kami cuma terlajak simpang jer... belum boleh di masukkan dalam kategori sesat jalan taw... Wahhh bangga....

Sampai jer kat Tg Bidara aku telah tersalah bagi info daaa... wakakaka... dengan slumbernyer kami salah masuk tempat penginapan wakaka... angin jer Iera ngan Ros...


Keadaan katil wakakaka...

Setelah siap segala proses penginapan, masing-masing keletihan. Ros aku tengok terus landing atas katil. Aku dan Iera pula sempat mandi dulu sebelum landing. Iera dok mencekek keropok yang di bawa. Tengah dok layan citer 'hindustan' terdengar dengkuran kecil dari sebelah kanan aku. Toleh-toleh tengok Ros dah hanyut g Mumbai wakakaka... nasib baek arr aku tak rekod wakakaka...


Iera : I like lembu... wakakaka... agak2 kat sini ada tak lembu? manalah taw kot2 aku leh jadi pengembala lembu ker... wakakaka

Tengok macam best jer Ros tidur... aku pun sajer jer golek2 atas katil tue last2 cakap kat Iera kasi aku tidur 1 jam pastue kejut. Iera punya ler bengang... wakakaka... akhirnya semua lelap... hanyut di dalam pelukan hero hindustan wakakaka... Bangun2 jer aku tengok jam dah menunjukkan pukul 5 petang... pergh!!! kemain lama tido memasing... Apa ingat datang Tg Bidara nak tidor semata2 ker??? kalau nak tidor kat umah pun boleh!!!... aku dengan pantasnyer kejutkan depa. Siap2 dengan pakaian yang tak berapa nak menjolok mata kami pun memulakan aktiviti.


Mata terpaksa di cover sebab agak sembab wakakaka...


Sempat gie wakakaka...


Penampilan Ros selepas puas tidor wakakaka

Nawaitu sebenar kami adalah nak mandi laut tapi di sebabkan aku dan Iera mempunyai masalah kesihatan so terpaksa ler batalkan... lu pikir lah sendiri beb wakakaka... last2 kami adakan xtvt bersessi gambar di pantai. Pergh!!! mengalahkan pelancong dari luar negara lagaknya. Semua orang dok pakat pandang kami... cam jakun jer memasing hahaha... macam2 lagak kami... wakakaka...


Aku : Aku rasa kat situ sesuai buat rumah persinggahan kita neh...
Ros : Mana??
Aku : Kat situ arr... ish ko neh...


Ros : Aku rasa ok gak tue...
Aku : Kot yer pun setuju dengan pendapat aku.. tak yah ler ko nak azan kat sini... lom masuk waktu lagi neh...


Aku : Basah ler suar aku nie beb...
Iera : X per beb... nak mandi... darurat... meh men air jer ler...


Ros : Pose cam nie ok x?
Aku : Ko blasah jer ler beb wakakak... santai beb... kaber.. kaber... ramai giler orang pandang neh...


Jalan santai....


Bina kubur ker apa neh??? wakakaka


Model Pantai...


Model Pantai... hooooOOOooo...


Model Pantai...


Bina kubu...


Aksi Giler : Iera nak melepaskan hajat x sempat2 dah...


Aksi Giler : Ros dah tak sabar2 nak membuta lagi...


Aksi Giler : Boleh di katakan aksi giler ker??? wakakaka... Tg Bidara... aku takluki...


Aku : Buat perangai dah....
Ros : Yehaaa...


Gadis Dan Pokok...

Setelah penat berjalan kami dok cari makanan... perut masing2 dah buat bermacam2 irama da neh.. agak jauh gak arr kami jalan menyusuri pantai nak cari makanan ... wahhh skema... skema... hehehe... nampak gerai terus serang... kami makan meggi sup ngan air teh tarik... oleh sebab kami nie kecoh dapat gak arr kawan ngan bro kat gerai tue nama dia Said kami panggil Sood wakakaka.... jaat aku...kesian dia asyik kena bahan jer.. nasib ko ler Sood.


Lapau...


Besaunyer mulot ko Ros... wakakaak


Kenyang selepas makan....


Ombak....


Ombak... ops...

Lepas Isyak baru kami balik ke KL. Setelah hantar Ros, aku dan Iera meneruskan 'perjalanan' kami...

Ahad seharian aku bantai membuta sebab kepenatan. Tapi malam si Iera plak roger ajak tengok citer IP Man... blasah jer arr...

No comments: