Monday, February 2, 2009

Ad0aiiii...

Setelah bertekak sedikit dengan bos, hari ini aku boikot kerja lantak arr… mangkuk ayun sungguh!!! Arie nie aku masuk room dan alhamdulillah dapat lah jugak aku melupakan segala tekanan kerja semenjak kebelakangan neh.

Adoaiii ada satu id tue… apa yek… kalau tak silap aku si isteri pakai id jambumerahgebu dan suami plak katak… katak apa tah… aku suka sangat mengusik si mya (isteri) neh… suka plak aku dengar sore dia gelak kakaka… si katak neh suka sing kat room kalau dapat mic tue pergh!!! Memang tak ingat… abis satu album dia sing.. apa pun suara dia memang tak di nafikan not bad arr… (ceh!!! Ko ingat senang ker aku nak puji neh!)

Mya cakap dia suka ngan aku. (memula dapat pm dari dia nie … apa ingat aku nie less ker per wakakaka) rupanya dia suka kan perwatakkan aku masa dalam room tue. Katanya aku nie happy go lucky, giler2, tak der pun nak rasa nyentap ker apa… sentiasa happy suka gelakkan kawan2 dalam room tue terutama bila ada jer yang typo wakakaka… kalau lah ang kenai aku sejak dulu lagi dan kalau ang bersemuka ngan aku kompom ang nyesai nyer wakakaka silap2 ang gelak berdarah agaknya. Teringat gak aku pada seseorang yang pernah memberi pandangan pada aku suruh aku masuk raja lawak wakakaka… giler per aku nak masuk raja lawak…

Apa pun aku memang cam nie. Prinsip aku senang jer… kalau angpa nak kenai aku angpa kena terima diri aku seadanya. Kalau ada yang nyentap dengan apa yang aku bahan tue awai2 gie aku minta maaf dan tak kawan sudah… (nama kau dolah tetek ko sebelah… wakakaka tingat zaman kecik2 dulu bila time gaduh nie ler ayat yang akan digunakan) Eleh… angpa jangan nak gebang kat aku ler… masa angpa kecik2 dulu pun mesti angpa ada gak guna perkataan cam nie kan…

Berbalik pula pada kisah aku pada arie Jumaat tue. Tepat jam 5.30 petang dengan pantasnya aku meninggalkan perkarangan opis (skema… skema…) sebab mengantuk sangat kepala plak berdenyut2 rasa cam nak pecah jer kepala otak aku neh. Entah arr semenjak aku xcdent dulu kerap plak kepala neh sakit. Surat dari salah sebuah hospital di selatan pernah suruh aku buat pemeriksaan di KL neh tapi … nanti2lah…

Sampai jer kat umah aku telah panadol 6 biji terus hanyut di buai mimpi2 yang tah per kisah tah wakaka… Tetiba jer suara dia plak berkumandang terjaga aku hehehe… tengok ada sms dari Ros masuk, ajak lepak kat TI (Tasik Idaman). Hanya aku, Ros dan Iera jer yang lepak iaitu 3MM. (nak taw MM tue per rujuk pada cerita di awal blog neh). Rasa cam tak lengkap plak hanya 3MM. Aku roger Remy dan John. Cadangnyer malam tue nak g Kolam Air Panas kat Bentong tak pun kat Selayang tue. Lepak kat TI sampai jam 3-4 pagi. Terus shoot ke Kg Medan jumpa lagi 2MM. Owh ya… ada penambahan ahli MM di mana bilangan akan menjadi 6MM. Nantikan kemunculan ahli baru kami wakakaka….Sampai Kg Medan, rasa cam penat giler last2 kami lepak karok kat sana dan sasaran lepak seterusnya biasa ler kedai mamak. Aku rasa muka MM nie dah macam mamak lah plak wakakaka… yang macam mamak dah tentu mamak yang lain nyer per kes??? Wakakaka

Lepak sampai jam 7 pagi sebab Remy, John dan Ros ada kerja. Nasib baek depa ada kerja kalau tak maunyer kami shoot ke Bentong jam tue gak. Apa pun aku nak gak pergi Kolam Air Panas, bentong sebab dengar citer cam best jer.

Sampai umah dah jam 8 pagi terus basuh baju yang dah seminggu tak basuh (jimat air wakakaka) rajin plak aku basuh baju kalau tak asal balik lewat pagi jer kompom memenuhi tuntutan batin yang nak membuta jer neh. Siap2 basuh baju, kemas bilik, rumah dan sebagainya. Siap segalanya barulah aku tidor. Tapi mandi dulu arr kang tidor tak stim. Bangun2 jer aku tengok ahli rumah aku tinggalkan note kata ‘Balik Kampung’ hampeh!!! Tinggal aku sorang jer kat umah. Bangun seperti biasa ler time2 cuti neh boleh ler bangun lewat. Sib baek tinggal umah bujang kalau kat umah mak aku maunyer kena simbah. Maghrib baru aku bangun. Giler arr nyer tdo… semua tinggal…

No comments: