Friday, July 17, 2009

aLHaMDuLiLLaH... aKHiRNya KeBeNaRaN TeRBoNGKaR Jua... aKu MaMPu TeRSeNYuM...

Arie nie tetiba jer aku ada dapat satu pm box dari salah seorang dak2 chatters. Aku namakan sebagai 'ingin tahu'. Katanya...
betul kew... setiap perbuatan pasti ada pembalasan??? apa yang perlu aku jawab???? sudah semestinya setiap perbuatan pasti ada pembalasan... terutamanya bagi mereka2 yang telah di anayai...
Menurut kata ingin tahu nie... arie nie dia telah nampak seseorang yang pernah melukakan hati aku, sedih.... secara auto aku dah leh scan saper orangnya. Aku tak pernah berdendam (walaupun Farah pernah cakap yang aku nie pendendam orangnya tapi bila ada yang men bangsat ngan aku jew) dengan sesaper pun... cuma apa yang aku amalkan adalah... biarlah orang buat aku, asalkan aku tak buat orang tue sebab kalau aku buat apa yang orang tue buat, ternyata aku sama level dengan orang tersebut.(berlagak baikkah aku??? wakakak lu pikir sendiri)
Apa yang berlaku pasti ada hikmahnya... mungkin aku bukan terbaik buat mereka... ataw pun mereka bukan yang terbaik tuk aku... perlu di sematkan kat minda perkara2 sebegini kerna setiap hati kita belajar perkara yang baru dan setiap hari juga kita perlu memotivate kan diri sebagai salah satu langkah untuk majukan diri.
Berbalik semula kepada perbualan dengan ingin tahu tue... aku bukan nak gelak kan budak tue tapi apa yang berlaku pasti ada pembalasan. Bukan aku yang balas tapi Allah... kan Allah tue Maha Berkuasa, Maha Mengetahui... dia tahu apa yang di lakukan oleh setiap hambanya. Ko soroklah cam ner sekali pun, walau dari pandangan dan pengetahuan aku, tetapi dari Yang Masa Esa... lupakan lah....
Apa yang boleh aku katakan adalah... aku bersimpati... alhamdulillah aku mampu tersenyum arie nie....
Ingatlah....
  • jangan terlalu mudah menyalahkan orang lain ... ingat setiap manusia melakukan kesilapan... aku tak menyebelahi sesiapa... kita di anugerahkan oleh Allah akal, so rasanya boleh pikir kan...
  • setiap pebuatan kita, belum tentu ada yang senang, ada yang puas hati... dan bukan mudah tuk puaskan hati semua pihak...
  • berdiam adalah lebih baik dari bersuara tetapi sarang tebuan jangan di jolok... kesabaran pasti ada hadnya
  • kalau ko buat orang, satu hari nanti orang pasti buat ko balik...
  • tak payah nak berdendam, just serahkan segalanya pada Allah
  • sudah2lah... hentikanlah semua tue... cuba pikir, apa akan berlaku kalau semua nie terjadi kat anak, adik, kakak ataw bini ko???
  • setiap perbuatan pasti ada pembalasan...
  • tak salah kalau minta maaf ... dan memberi kemaafan adalah lebih mulia dari meminta maaf... so dah tentu aku nak jadi orang yang masuk dalam golongan mulia kan... mudah2an... amin..

Aku hanya berdoa dan terus berdoa semoga kita semua di bawah lindungan Allah, dan sama2 kembali ke pangkal jalan... pintu taubat masih belum tertutup...

3 comments:

atty's said...

im sorry..
bior org buat kita..kita jgn buat org..kty sgt setuju

Remy.com said...

wah, lebarnyer semyum...
hati-hati, nnti terkoyak lak mulut tu, huhu...

lama diam, x rindu remy?
huhu...

jom lunch...

rizz said...

erm jalani hidup ngn tenang tu je pesanan khidmat msyarakat driku =p *matileww