Monday, September 28, 2009

TrAGeDi RaYa....

Okey n3 kali nie aku nak bercerita sikit kat korunk sumer pengalaman raya tahun nie...

Raya tahun nie agak berbeza dengan tahun2 sebelumnya selain dari membuat persiapan pasai Dak E nak bernikah, kami sekeluarga balik agak awal tahun nie. Bertolak ke Melaka Jumaat malam (18/9) sebab abah kata kena balik awal, arie Rabu (23/9) dah kena balik KL wat persiapan Dak E nikah pada Jumaat nie (25/9).

So, kami balik dengan 2 buah kereta. Kete Dak Seni ngan kete Dak E... kete aku???? apa laie bungkus arr wakakak

Mak, abah, Dak Seni ngan Dak Qayyum nek kete dak Seni... kete Dak E aku ngan Dak Adik dan Dak E jer... so agak selesa gak lew...

Sampai Melaka dah malam... nengok umah mak long dak along dah balik... wah sepupu aku baru bersalin rupanya wakakak aku taw dia mengandung dan nunggu hari nak bersalin tapi tak taw date bila dia bersalin... dapat bby boy... sebijik muka cam abang dia Dak Aiman... bby boy nama Mohd Arif...

Agak meriah gak lew raya tahun nie... kami bergotong royong membuat persiapan raya dengan mengemas rumah...

Esoknya xtvt memasak rendang... adoaiiii raya tahun nie giliran aku plak wat rendang daging... leceh tul arr kalau wat rendang daging... aku lebih suka wat rendang ayam dari daging...

Atas permintaan ramai, wat lew rendang daging... aku siap masak pakai dapur kayu laie wakakak bukannyer apa... penat lew nak diri2 kalau guna dapur gas nie... kalau guna dapur kayu leh arr duduk kat bangku sambil memasak... yang tak tahannyer asap jer arr...

Ngah syok2 memasak rendang... tup2 dapat call dari Tonto... adoaiiii potong tul lew wakakak

haa!!! mangkuk ko nak apa??? raya2 nie???
caker ko... salam pun tak bagi terus di mangkuknya aku
wakakaka... ko memang layak di mangkukkan wakakak
weiii ko wat per markonah??? (caker... markonah di panggilnya aku)
aku ngah wat rendang daging nie... per kes???
biar betui!!!!
apa!!! ko ingat aku tak reti masak kew??? aku malas jer arr...
wahhhh caya lew... nie harus aku hebohkan kat geng kita nie...
ko mmg mangkuk wakakak
weiii aku nak ucapkan selamat hari raya... maaf zahir key... batin x der kan... wakkakaak
mongok!!!! tak der... tak der... aku tak terima... per kes minta maaf dalam phone nie??? meh sini... jumpa salam aku... cium tangan.... baru aku ampunkan dosa ko wakakaka
keji ko markonah!!!! key arr ko sambung lew wat rendang.... nanti pa per hal aku roger....
n out wakakakak

Lepas masak rendang aku pun shoot g umah mak long aku... ala... bukan jauh pun... depan jer ngan umah nek aku wakakakak

Sampai2 apa laie... aku gegeukan bilik Dak Along suh bangun wakakak nak nengok bby kekdahnya wakakak

Hari raya cam biasa ler... bersalaman2, bermaafan2... arie Rabu tue terus shoot balik ke PD... sebelah abah aku plak... adoaiii ni agak tragis sikit lew wakakaka

Abah aku lew.... nyer pasai... dia leh suh ikut jalan kg sebab takut jem... aku tak pernah ikut jalan kampung... memandangkan kete Dak Seni ada masalah dengan airkon, kami transfer kete... aku, Dak Adik naik kete Dak Seni. Adoaiiii airkon sepoi2 jer kekdahnya...

Jalan Kg sikit nyer bengkang bengok... aku dah start rasa cam tak sedap badan... dari dok beriuh rendah bersembang aku dah start senyap... kepala dah pening... dah rasa cam nak muntah...

Dari berbaju kurung, dalam kete aku dah rasa semak dan berpeluh... aku transfer duduk seat belakang dengan dak adik...

nie... akk rasa nak muntah arr... ko jgn nengok cermin key... akk nak tukau baju neh...
oittt... biau betul kak??? org nanpak kang...
ala... pepandai lew... ko bawak kete elok2... akk dah start rasa cam nak terburai perut dah nie...
key2... kang kalau tak tahan g taw... aku berenti... kang x pasai2 ko terbelahak dalam kete ni kang...

Dengan gegehnyer aku tukau baju dalam kete wakakaka... alhamdulillah aku berjaya!!! wakakakak tapi tak lama lepas tue aku dah rasa nak muntah... aku cuit dak adik minta plastik... sambil tangan kiri dah tekup mulut sebab dah termuntah sikit dah...

Tak sempat nak berplastik bagai... aku dah terbelahak dalam kete... tanpa dapat di selamatkan adoaiiiii wakakakak dak adik apa laie... terus di belakangkannyer aku... dak adik laen sikit... dia tak leh nengok muntah kang ngan dia2 sekali muntah...

Dak seni dah tak leh wat per... diam jer arr... tapi dalam hati aku taw berbakul agaknya dia maki aku wakakkaka nak wat cam ner mandat aku besau wakakak terpaksa lew dia diam wakakakak

Kete Dak e kat depan... so kami terpaksa berhenti...

e... akak muntah arr... abg berenti tepi jalan... okey...

Tue jer lew aku dengar dak seni dok roger dak e...

kak.... kita jalan depan sikit... dak e... tunggu depan...

Jumpa kete dak e... hampeh tul... sumer dok bantai gelakkan aku....

cam ner leh muntah nie??? kan akk tak pernah muntah....
giler ko e... dah arr jalan bengkang bengkok... pastu dak seni lak drive... ko cam lew tak taw, kalau jalan bengkang bengkok, akk kena drive...
pelik tul abah ko nie kak... men xtreme game tak pernah muntah... jalan cam nie leh lak bantai muntah....

Dah masing2 pakat gelakkan aku...

Nie bila masa plak ko tukau baju nie... kalau tak silap mak tadi pakai baju kurung kan???? ilang dah tudung...
tak sempat di selamatkan lew....

Lepas bilas muntah dan basuh sikit kusyen (kena sikit jer tempias wakakak) dan karpet kete di masukkan dalam plastik, kami tetap teruskan perjalanan.

Kami nie aku bawak kete dak e, abah, mak dan dak adik nek ngan aku... Dak e ngan dak qayyum nek ngan dak seni wakakakakaka tahan jer arr...

Sampai PD apa laie aku terus mandi dan telan ubat... caker tul sumer dok bantai gelakkan aku... abah lak dok citer kat sumer yang aku bantai muntah dalam kete... adoaiiiii wakakakak

1 comment:

Hezesuze said...

wakakakaka gelak guling2 ni beb! smpai salin baju lam kete lagik + muntah segala bagai...

ishh muka nmpak je garang tp jln bengkang bengkok pn bleh muntah...adoaiiiii....

so maneler tau dpt jodoh kt kuala pilah ke...haaa lagik jlnnye bengkang bengkok....wakakakakaka