Friday, November 20, 2009

CiNTa TaK SeMeSTiNYa MeMiLiKi...

Malam tadi aku tak boleh melelapkan mata... entah kenapa agak susah plak nak tdo malam nie... sudahnya aku menuju ke sebuah kotak yang di dalamnya tersimpan seribu rahsia sepanjang perjalanan hidup seorang 'NAZAITUL NADIA'.

Lantas terdamparlah beberapa buah diari. Ya... aku gemar menulis diari sebenarnya... argh... terlalu banyak liku2 kehidupan yang telah aku lalui dengan penuh kesabaran dan alhamdulillah hingga kini aku masih laie bernafas... syukur pada Allah.

Antara coretan yang ingin aku share di sini adalah...

Bila kita jatuh cinta pada seseorang, jangan menyeksa diri dengan menganggap bahawa cinta kita tak di terima. Sebenarnya cinta itu tak pernah di tolak... ngapa??? sebab setiap insan memerlukan dan menginginkan tuk dicintai.

Wujudkan cinta itu dengan memberikan sesuatu bukan dengan mengharapkan sesuatu kerna cinta selalu datang pada hati kita.

Kebahagiaan memberi, jauh lebih sempurna daripada kebahagiaan menerima. Tapi lain bila kita menginginkan sesuatu yang kita cintai. Keinginan itulah yang memberikan sesuatu yang pahit... yang menghiris dada.

Jangan menyeksa diri dengan menginginkan sesuatu...

Jangan siakan cinta dengan beban yang berat iaitu mengharapkah sesuatu yang belum pasti milik kita. Keinginan memiliki mungkin tak kesampaian...

TAPI...

Percayalah pada diri...
Selalunya cinta yang kita berikan seadanya dengan penuh keikhlasan ...
Takkan pernah bertepuk sebelah tangan...

3 comments:

Unknown said...

aik...menjiwang pulak cik nadia kiter ni

Hezesuze said...

yuhuuuu da ade buah hati baru ke?? meh ler share ngan sis...muhahahahaha

H.R PuTeRa YuSoFF said...

cinta..
tidak dinama kan cinta...
andai tidak diluahkan,...

cikgu jai