Tuesday, November 17, 2009

KePuTuSaN LaKoNaN...


Bertemu kembali...

Al kisah... semalam, kami core value... so setiap kumpulan di kehendaki membuat persembahan di antara kumpulan yg 'wajib' membuat persembahan adalah:

1. PTSB - lakonan suasana office

2. B - tarian

3. E - Lakonan aci2 bukak pintu

4. S - lakonan ala2 teater muzikal... gempa bumi dan bencana alam (insaf... team aku lew nie)

5. T - lakonan pasal kejayaan sorang anak dalam kehidupan, bencana dan ibu meninggal.

Sedikit terkilan dengan cara pemarkahan yg di beri... beberapa masalah telah timbul sewaktu persembahan berlangsung di antaranya...

1. T Group : sound sistem yg tersekat2...

2. S Group : mic & audio langsung tak berfungsi. Puas lew kami dok menjerit bagai nak terkeluar anak tekak...

Memang kecewa sesangat apa taknya sehari (ahad) sebelum berlangsungnya majlis, semua peserta di kehendaki datang tuk testing audio... ingat senang ker semua nak berkumpul arie ahad tue?? dengan anak2 laie... cam ner lew IKRAM leh upah sound sistem cam nie...

Sudahnya arie Isnin semua tak berfungsi. Time kami lew paling kecewa sesangat... harap jer pakai mic ngan kokles tapi langsung tak bunyi... nak jer aku hempaskan kokless tue... penat jer aku berlakon bersungguh2 wakakaka ingat senang kew...

Ada lew beberapa perkara yg buat kami tak puas hati tapi x per lah dah x der rezeki.. pada kengkawan yg turut sama berlakon... biasa lew politik beb wakakaka

Apa pun yg penting kerjasama antara kita dan sepanjang lakonan kita semua berpuas hati dengan persembahan kita... masalah 'tak dengar' tue... bukan salah kita... salah pihak audio...

Untuk IKRAM, dah taw buat pertandingan... sila pastikan tiada kesilapan terutamanya bahagian audio... bila jadi cam nie bukan sorang 2 jer yg tak puas hati malah ramai... so potong payment bahagian audio key... dan satu laie... make sure peraturan persembahan di ikut oleh setiap peserta... orang tak taw samada potong markah ataw tak... yg mereka taw persembahan menarik tanpa mengira masa... kalau aku taw cam nie satu jam pun aku boleh buat...

Aku taw... setiap manusia tak kan terlepas dari melakukan kesalahan tapi sebagai manusia yang telah Allah anugerahkan akal fikiran, kita cuba sedaya upaya tuk menjadi yang terbaik.

2 comments:

farish H said...

wah gud luck!

diary, fara said...

ni bukan politik. ni kedungguan pihak penganjur!! bodoh sangat... dah tau ada masalah awal pementasan, announce lah kata ada masalah teknikal. ni buat senyap je.. bangkai gagak betul. kesalahan pulak kita yg tanggung... habis juri tak paham apa pun. dowhhhh...