Thursday, September 16, 2010

SeLaMaT HaRi RaYa...

Salam Lebaran buat semua...

Rasanya agak lama aku tak update blog kan... seperti biasa kesibukan melanda...

Rasanya masih tak terlewat tuk aku mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin buat semua rakan2 yg mengenali diri ini.

Raya? aku? cam biasa... tahun nie agak sederhana jer... 1st time raya tanpa adik no 3 iaitu dak e sebab dia beraya di rumah mak mertua dia.. kat batu kurau perak... kali nie dia beraya bersama isteri dan anak tercinta. Argh!! rindu lak rasanya kat baby aqil...

Alhamdulillah dapat gak aku sembahyang raya tahun nie... syukur sesangat... sembahyang raya kat mana? kat masjid an nur kg melayu subang.. mesti ada yg tanya x balik kg kew? balik... balik... giler ko kalau tak balik...

Memandangkan adik ipar dok berpantang kat perak, so aku dah keluarga berpeluang lah balik raya. Kami balik pagi raya... dak seni ngan dak ayyum balik kg arie rabu naek bas.. nak merasa sangat naek bas... sib bek ada tiket (nanti giliran aku lak balik kg nek bas... harap2 tak der ler sesat wakakak)

So aku balik dengan mak, abah dan dak adik jer... kami balik pagi raya... tue pun belah malam dah dok bertungkus lumus masak rendang dan ketupat so balik kg idak lew dengan tangan kosong kan.

Memula kami singgah Negeri Sembilan... keluarga sebelah abah aku... pastu terus shoot ke Melaka... sudahnya sampai kampung dah malam... dalam kul 10 malam... seronok lak tengok kanak2 dok bermain bunga api... penuh warna warni dan... asap!!! aku apa laie dah siap kemas segala barang... jeng...jeng... jeng... join budak2 tu men bunga api wakakak bukan selalu... seronok tul dapat men bunga api...

Raya ke 2... xtvt meronda2... ukur jalan melaka dah besar ker still laie cam dulu... wakakka tak lah... kami dok beraya umah saudara mara sebelah mak plak... ni laie satu amalan yg dah jadi satu kemestian... suka sangat jalan reramai wat serangan hendap umah orang... adalah dalam 10 kete... abah aku tak berapa suka sangat jalan ramai2 cam nie sebab mesti lama dok umah orang... tapi sebab setahun sekali nak tak nak dia kena lew ikut heheh

Raya ke 3.. g open house umah pak lang... makan ... makan... makan... adoaiii bertambah tembam lew aku wakakaka... pas maghrib terus balik KL... best kew??? langsung tak best!!! org sumer lom balik umah laie aku dan family dah terpacak kat umah... boring sungguh!! ni sumer abah aku nyer pasal lew... pastu paling best dia leh cakap saper suh balik!! aik!!!! time ni aku rasa cam nak geget jew stereng kete...

Tue jer lew xtvt raya aku tahun nie... agak membosankan....

1 comment:

Hezesuze said...

ishh ok latuh sekurang2nye ang ada kampung...so bleh balik kg di pagi raya kan

akak ko nie..langsung xde kg teringiin rasa camne balik kg hahaha