Monday, December 8, 2008

SeNGaL...

Salam Bersahaja...

Aku suka dengan wording nie... sesungguhnya kini perjalanan hidup aku agak bercelaru sedikit. Entah di mana silapnya semuanya menjadi kelam kabut... kepada sesiapa yang agak 'terasa' dengan aku, aku pohon kemaafan pada kalian. Aku mohon sedikit pengertian dari kalian.
Kadang-kadang aku rasa hampir-hampir berputus asa dengan semua ini... hati sering tertanya mengapa?? otak pula seakan-akan tidak membenarkan aku dari mengatakan semua ini adalah dugaan dari Allah.
Apa yang boleh aku katakan kini aku rasa cam berada di awangan tidak pasti untuk berada dalam dunia realiti ataw pun tidak... subhanallah... adakah apa yang aku katakan nie agak keterlaluan??
Hari ni aku masuk opis pun rasa dah tak tahu apa nak buat. Datang-datang jer terus bukak blog Hanya di blog nie lah aku rasa aku dapat meluahkan segala yang terbuku di sudut kamar hati ku ini.Tapi.... betul ker semua???
Entah... entah.... entah.... otak aku tak dapat berfungsi dengan baik...
Apa yang aku cari sebenarnya dalam hidup ni??
Apa yang sebenarnya aku mahukan??
Kerjaya...
  • apakah aku masih ingin berada di sini? terlalu baik kah aku sehinggakan ramai yang mengambil kesempatan.. salahkah aku andai menolak permintaan mereka? entahlah...
  • apakah aku akan mengambil keputusan untuk membina kerjaya di tempat lain?
  • tapi di mana???
  • perlukah aku berjumpa dengan pihak atasan untuk berbincang dengan mereka?
  • masalah yang aku hadapi di sini adalah...
  • pembahagian kerja yang tidak seimbang.. bayangkan 1 kerja sampai 2-3 tangan yang buat, sudah tentu akan mengelirukan orang lain
  • percanggahan arahan... dah tak tahu nak dengar arahan siapa dah...
  • kadang-kadang arahan tidak sampai, tetapi di persalahkan... adil ker???
  • menanggung kesalahan orang lain... lagi hampeh!!!
  • terpaksa siapkan kerja orang lain sedangkan kerja utama kita di suruh hold dulu... tapi akhirnya hujung bulan kena siapkan juga...
  • pening aku... secara keseluruhan aku boleh katakan masalah yang di hadapi oleh department aku nie adalah pembahagian kerja yang tidak bersistematik.

Kehidupan...

  • aku masih mencari apa yang aku inginkan dalam kehidupan aku...
  • kini aku lebih suka menyendiri
  • mengabiskan masa dengan blog, wat photografi dan mengajar
  • aku pun dah jarang balik menjenguk keluarga... tidak sekerap dulu
  • aku banyak menghabiskan masa dengan Farah.
  • jarang sangat untuk aku hang out dengan rakan-rakan
  • aku lebih suka menyendiri, membawa diri dengan melepak di pantai...
  • John dan Remy, keduanya amat aku sayang... tapi aku takut akan kehilangan... perlukah aku menjauhkan diri dari kalian?? otak aku tika nie '0'
  • mungkin tika nie aku mengarut dan mungkin tidak...

Rakan Cyber...

  • dunia cyber kini boleh aku katakan hanya memandang sepi... bagai angin lalu...
  • walaupun aku kini tidak berada dalam room tapi aku tahu apa yang berlaku
  • sedikit kecewa dengan rakan-rakan cyber... andai mereka tahu aku siapa, mereka tidak akan percaya kata orang lain...
  • aku tak nak buat sebarang komen, kalau mereka benar-benar sahabat aku, mereka sendiri akan tahu aku cam ner orangnya.
  • macam-macam aku dengar orang bercakap pasal aku... lantak lah... PERSETANKAN semua tue... cuma aku kasihankan 'dia' yang mungkin terkena tempiasnya.
  • hanya dunia ym lah tempat 'dia' melepaskan segala tekanan pada kerja.
  • aku dah cukup bermasalah jangan nak di tambahkan masalah lagi...
  • kini, pada aku kalau rakan cyber nak campakkan nama aku dari hidup masing-masing, dipersilakan... aku tak kan mati tanpa mereka...

Percintaan...

  • aku serahkan segalanya pada Allah...

Bengong dah aku nie...

No comments: