Friday, February 20, 2009

LePaK nGaN DaK2 CSCT... TeRiMBaS KeMBaLi KeNaNgaN LaLu...

Semalam pas abis jer kerja aku terus g lepak ngan dak2 CSCT (member kolej). Kami lepak kat Restoran Yus kat Kajang. Bila sebut jer Restoran Yus pepaham jer arr apa yang kami makan wakakak (rizz ngan remy... aku dah makan dulu wakakak umah aku dekat giler ngan restoran nie) masa kat kolej dulu orang mana taw nama betui depa panggil aku Nd ataw along, sampaikan lecturer pun panggil aku Nd tak pun along wakaka

Nama ND tue wujud masa aku memula sekali masuk kolej nie. Nama along tue plak bila aku jadi head girl wakaka (nak jugak gtaw tue wakaka apa!! korang ingat senang ker nak jadi head girl?? semak otak weiii)

Yang aku nak citer kat sini masa aku memula masuk kolej nie di mana masa tue nama aku adalah Nd. Nama Nd nie sebenarnya wujud masa zaman sekolah laie. So terbawak2 cam dah sinonim plak. Masa tue aku kat cafe ngah dok lepak sambil makan epal ijau dan coke (aku suka tul ngan epal ijau nie sampaikan sambil jalan pun aku leh makan... buruk naw pangai wakaka...dalam bag mesti ada.. sampaikan aku di gelar 'awex epal ijau' wakaka apa nyer gelaran daaa) sambung alik citer... aku di datangi oleh 3 orang dak pompuan yang bertudung cam aku gak. Bermula laa sesi ice breaking yang tak rasmi. Bila tanya nama aku, aku jawab ler Nd. Depa tercengang arr yer arr Nd kan cam nama laki jer bunyinya. (ada kisah sebab dulu aku terlibat ngan sukan bermotor) so kenai nyer kenai dan sebab tertarik ngan nama guna 2 huruf nie sumer pakat nak gak 2 huruf wakakak. Mereka adalah (wahhhh cam dalam senarai calon2 juara lagu plak wakakak) Am stand 4 Amira, Ed stand 4 Edlin dan Ly stand 4 Lily. Kami memang tak ramai kawan pompuan kami lebih ramai kawan laki wakaka. Tah pesal tah leh plak ramai kawan laki... bila di tanya depa cakap kami nie sekepala... lantak p arr asalkan ko tak kacau aku dah... Kami di gelar geng CSCT.

Bila lepak bersama, mula ler masing2 bukak alik kisah lama wakaka masa memula jumpa sumer bantai bahan antara satu sama lain wakakak kami memang dah lama tak berjumpa sejak tahun 2003 laie... bayangkan ler takker cam nak runtuh bumbung restoran yus tue wakaka. Teringat lah plak kisah dak2 MSC (minah saleh celup)... meh aku nak citer kat sini kisah kami ngan MSC nie. Mungkin sepanjang pembacaan korang ayat agak kojaq sikit dan pada bahagian dialog tue cam biasa ler ada penambahan... heheh giler per!!! mana ler aku nak ingat dialog sebijik tahun 2003. Agak2 ler weiiii wakakak

CSCT VS MSC wakakaka...

Depa nie golongan anak2 orang berada dan mempunyai rupa paras yang agak menarik tapi perangai cam anak antu wakakak kami dengan dak2 MSC nie memang tak ngam... pantang berjumpa ada jer ler insiden yang pasti berlaku sampaikan satu kolej dok pening ngan pangai kami. Bila dah kaya tue mula ler berlagak macam kolej tue bapak dia punya... macam ada syer (ada ker???) apa!! ingat aku masuk kolej tue tak bayar sama cam korang ker??? weiii takat nak berlagak ngan harta mak bapak baek tak yah weiii wakakak....

Setelah CSCT menamatkan kursus sijil kami meneruskan pengajian dalam bidang diploma plak. Memandangkan kami dalam bidang yang sama dan room yang sama so hubungan tue memang cam adik beradik arr. Bila amik diploma tue kami ne boleh di katakan pra senior arr wakakak.... mula ler terasa cam nak jer gatai2 pangai nak langgar peraturan kolej. Aku sejak masuk kolej memang tak leh renggang dengan walkman sehingga membuatkan dak2 aku sendiri berapi jer bila bercakap ngan aku. Yer arr mana nak dengar ngah kusyuk ngan walkman.

Teringat aku masa memula kantoi ngan mama su masa 'Minggu Wawasan Siswa'. Aku bila masuk bab ceramah segala bagai memang boring giler arr. Korang jangan nak cakap, yang korang suka sangat ngan ceramah arr... silap2 korang siap tido agaknya sepanjang ceramah pastu bonus siap kuar air liur g wakakak... selalunya laki arr pangai memang tak senonoh wakaka.

Ceramah masa tue pasai kehidupan seaai seorang siswa dan siswi... alahai... lemahnya aku... bosan giler. Aku tengok Am dok beleh Fer Street-Family Curse. Ly ngan Ed main BINGGO dengan note book yang sepatutnya dibuat catatan. Aku masih setia dengan walkman, berpura2 tekun dengar apa Ketua HEP (Hal Ehwal Pelajar) dok merapu kat depan tue. Yang aku nampak hanyalah mulutnya yang terkumat kamit (betul ker perkataan ni?) aku kuatkan volume satu apa aku tak dengar. Walkman tue aku seludup masuk dalam baju kurung pastue aku cover laie ngan tudung, headphone aku gantinya earphone... kan cover cemerlang namanyer wakaka. Abis jer taklimat ada tea break. Waahhhh bila masuk jer bab makan aku nengok semua bernyawa tadi masa taklimat rasa cam kat tanah perkuburan jer. HEP dok berucap kat depan tue rasa cam tok iman dok bacakan talkin wakaka. Kalau ada yang terkentut pun aku rasa mesti leh scan saper nyer keje wakakaka.

Masa nak masuk balik ke dewan tetiba jer aku terasa cam walkman nak terjatuh.

'Apsal Nd?'
'Aku nyer walkman nak jatuh arr' muka dah pucat

Thud..
Alamak!!! elok abis jer aku cakap terus jatuh walkman kesayangan aku. Kami saling berpandangan.

'We're dead men...' serentak Ed nampak kelibat mama su.
'Cam ner nie' peluh jantan dah kuar dah nie. Walkman mana leh bawak kuar dari asrama. Tapi walkman tepi kasut nie cam ner plak? nasib baek leh kaber ngan kain... abis londeh dah kain aku masa tue wakaka

Mama su nie memang garang giler tapi ngan pompuan arr kalau ngan laki tue kalah pokok semalu.

'Statik' Am command.
Ingat g perkataan pertama dari mama su. 'Ngapa nie? sesi kedua dah nak mula dah nie'
'Tak der per puan... kami ada benda nak bincang sikit pasal topik tadi kang senang nak tanya' otak aku pantas tul berfungsi wakaka

Mama su mendengus terus bla. Eleh bajet cun ker wat muka cam tue...

Dengan pantas aku amik alik walkman aku pergh!!! nasib baek tak hancur... tengah aku dok belek2 walkman, tengok ada calar ker tak ta2 mama su dah tercegat depan aku... adoaiiii cam ner aku tak pasan orang tua nie... KANTOI...

Sudahnya kami 4 orang kena denda cuci longkang asrama puteri (tak kan asrama putera kot). Adoaiii... kesian plak aku tengok dak2 aku nie tak pasai2 depa kena heret gak...

Meh aku letakkan dialog lebih kurang cam nie arr... seperti biasa ada penambahan... mana nak ingat sangat weiii kisah lama... korang bukak blog aku nie pun sebab nak baca kan.. so baca jer arr jangan banyak bunyi plak... wakakaka

'Sian korang pasai aku, korang pun kena heret sekali' satu2 muka aku pandang alahai....
'No hal...' Am, Ly ngan Ed dah tersengih.
'Tapi pas nie ko kena duty sensorang semingu' sumer pakat gelak
'Allah... serbia tul arr' aku kuatkan volume walkman sambil bermain dengan buih sabun.
'Aku rasa kita dah kena mark dah ngan mama su' Ly menyiram buih sabun dalam longkang yang di berus dek Am.

Bahana menyeludup keluar walkman dari asrama dan atas tuduhan bersubahat, empat2 kena bungkus ngan mama su. Walkman aku plak kena bungkus ke bilik HEP. Adoaiiii tapi apa pun aku berjaya dapatkan balik malam tue gak wakakak sampai dak2 pun pelik cam ner walkman ada kat aku pagi tue. Nak tak nak kenalah cuci longkang sebagai denda.

Munculnya geng MSC

'Kalau kat umah aku yang kerja cuci longkang nie pekerja Majlis Bandaran jer' tetiba jer ada sore sumbang dok perli kami. Angkat jer muka tengok dak2 MSC nie... memang cari pasal sungguh arr...

Am yang tengah menonyoh berus di dinding longkang kejung. Ly yang menyodok pasir dari longkang bertongkat penyodok. Ed plak mengalihkan paip dari baldi. Aiii... berapinyer aku... aku scan dak2 aku.. nampak tinge dah berasap wakakak... pelan2 aku siku Ed. Mata bertukar isyarat dan Ed mengangguk seolah2 paham nawaitu aku.

'Tak yah layan arr... baik kita siapkan kerja part time kita nie... kalau takat nak berlagak ngan harta mak bapak baik tak yah... dah2 aku nak simbah sabun kat longkang nie Ed.'

Dengan pantas aku menuang air sabun dan oleh kerana kepantasan tersebut pastue di tambah plak ngan pusingan 360 darjah, gayung yang berisi air sabun ku hayunkan ke arah Evie (ketua depa... lawa memang lawa arr tapi berlagak nak mampus) semuanya berlaku dengan pantas... taw2 Evie dah basah kuyup dengan air sabun.

'Alamak!! sorry aku kalut... aku ingatkan longkang kat sana' kena arr kaber sikit kang nampak sangat memang ada nawaitu wakakak
'Alahai... siannyer ko meh sini aku bersihkan' terus di pancutnya air ke arah Evie dan geng.

Terjerit2 depa...haaa baru ang taw.. 'don't trouble the trouble, if you don't want the trouble to trouble you'... sempat g aku sound Evie wkakaka...

'You'll pay for this!!!" Jerit Evie
'Sure!! cash or credir card??? kami ada master card jer!!' jerit ku wakakaka padan muka...

Tah pesal dia bengang ngan aku tah... setelah ku scan banyak kali rupanya dia bengang ngan aku sebab head boy minat aku wakakak bukan salah aku arr... saper suh mamat tue minat aku wakakaka... lagi ler minah tue berapi bila aku di lantik menjadi head girl wakakaka

Bila teringat kembali masing2 pakat gelak lebih2 gie bila berjumpa semula dalam keadaan 'ayu' begini wakakak yang kelakarnya masing2 masih belum berumahtangga wakakak sebenarnya mereka datang jumpa aku sebab ada hajat... depa ajak aku 'aktif' semula. Aktif apa biarlah rahsia... aku kena pikir panjang dulu benda nie melibatkan masa depan aku dan memerlukan pengertian dari semua pihak. Memang ler aku minat tapi nanti arr dulu... adoaiiii pening.... pening.... rasa cam nakkkk tapi bila pikir mak abah alahai... depa kasi ker?


2 comments:

fizzzy Ian said...

oh kenangan lalu..haa dah macam lagu Feminim.

Best kolej kan, aku takde experiance masuk kolej. Terus alam pekerjaan. Terus kepala asyik fikir duit!

*sigh

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

heheh kalau nak tulis banyak giler kenangan aku masa kat kolej nanti ler aku masukkn entry masa zaman kolej silap2 leh aku wat novel wakakak