Wednesday, February 25, 2009

PeRBaLaHaN SmS aNtaRa NaDia VS SaRaH...

Malam tadi ngah aku dah Farah dok lepak berdua kat ruang tamu sambil nonton citer korea kat 8tv (sorry arr aku cam tak berapa minat ngan citer anak betong wakaka) biasalah kan kami dah tinggai berdua jer dak sarah tue kan dah berambus... aku tengok ada ler sikit saki baki barang dia yang di tinggalkan ker ataw tertinggal tak ler aku taw. Tapi menurut kata dak farah dia ada dapat sms dari dak sarah nie:

'sarah, ko nyer barang2 nie kena angkat sabtu pagi taw sebab abg tu (merujuk pada tuan rumah) nak basuh rumah'
'petang2 tak leh ker? ngapa dia tak nyempat2 nak masuk?'
'weiii... kita nie menyewa... umah tue dia punya... so ikut jer arrr...aku tak bawak barang ko taw'
'tengok arr kalau sy sempat'
'lantak ko ler'

Farah kata kat aku kang kalau sabtu nie dia still laie tak angkat barang2 dia... kita tak yah bawak barang dia... letak jer arr kat luar tue wakakaa... harussss!!!!

Bila dak bukak citer pasai dak sarah nie macam2 ler kuar wakaka... masa nie ler nak ngumpat...

'ko ingat tak masa dia ngah kemas ... kan kita tak tolong dia dok packing barang... kita tolong buangkan sampah jer kan'
'ha'ha ngapa? dia ada ngata ker? aku kalau bab mek nie memang aku berasap jer arr...'
'dia suh aku bersihkan peti ais dia... 3 kali dia minta tolong aku..'
'abis ko tolong ker?' dalam hati aku dah kata sib baek ler aku bawak peti ais sendiri... banyak jasa wei peti ais aku tue dah umur 30 taun dah... tapi tahap beku dia leh ngalahkan salji wakakak.. siyes beb still laie leh guna...
'aku memula nak arr cakap... bukan peti ais aku... tapi terinat ada 1 arie tue aku tumpang letak air.. aku diam jer.. dia kasi alasan pinggang dia sakit'

Wakakaka... dalam dok ngumpat tue tetiba jer aku dapat sms dari dia... wahhhhh cam taw2 jer aku dok kutuk dia wakakaka.. dulik arr kalau nak suh cakap depan2 aku memang tak der hal pun.. dia pun taw aku ngan dia memang tak leh berjumpa... kira masing2 taw masing2 tak puas hati...

Al kisahnyer bermula dari pasal tupperware.. (adoaiii pasai tupperware pun nak aduh ker??? aku nei kalau tak pikir memang dah bengang gegiler kat dia nie benda kecik pun leh kuar wakakak) memula dia ada pakai tuperware dak opis dia 2. Katanyer tuperware ais krem. Aku memula mana ler taw dia ada tuperware . Dalam pada aku dok berkemas2 tue aku buang ler mana yang aku rasa cam dah tak nak bawak dah... dan ada gak tuperware yang dah kena geget si Jerry tue (merujuk kepada citer tom & jerry) so aku buang ler sebab kalau nak tunggu nak tanya alamatnyer sampai pindah ler benda tak kemas laie.

Masa aku dok berkemas tue dak farah nie ada ler,.. so aku nengok banyak tuperware aku dan farah... aku tanya farah nak buang or not.. then farah pun setuju buang jer kang banyak2 bukan guna pun so aku pun buang arr... sekali bila dah siap2 kemas kira dapur dah clear arr sarah nie tanya aku...

'Nadia... mana tuperware?'
Dengan muka menyampah aku jawab 'dah buang... ngapa?' padahal aku lom buang laie... lori sampah pun lom amik sampah laie.
'sy nyer tuperware ada 2 arr... tue dak opis nyer'
'ada kat luar sat g aku amik ko pilih ler mana ko nyer'

Dah 2 minggu aku letakkan 1 beg plastik itam kat tepi pintu... nak kata dia bukak dan amik mana 1 tuperware dia jangan harap ler... pompuan nie lain sikit.. dia nie memang ler berpelajaran sikit (sorry arr aku kalau ko takat blajar sampai master tapi ko tak reti nak hormat org lain, nak or ikut cara ko, berkira bagai nak mampus... aku pandang ko tahap tapak kasut aku jer arr) tapi pangai dia adoaiiii... dia nie org kelantan (adoaiiii.. .aku taw tak sumer org kelantan buruk pangai... tapi apsal yg aku jumpa sumer pangai cam siakkkkk jer)

Korang taw tak sepanjang 2 minggu tue dia langsung tak nak cari tuperware tue... dengan alasan yang dia kasi kat farah... bukan dia yang masukkan dalam beg sampah tue... tak ker pangai cam hanjing!!! nak suh ko mengemas alamatnyer sampai mati lom tentu ko kemas... sebab tue ler bilik ko bau hanjing!!!! nasib baek bilik ko tue kira paling belakang aku gelarkan bilik org gaji.... wakakaka keji tak aku (kompom rizz setuju wakakak) sepanjang dia nie dok ngan kami lom pernah dia pegang penyapu taw... pernah ler dia tegur farah...

'rajin awak menyapu kan... sepanjang sy dok sini tak pernah laie menyapu'

Farah bengang arr dia ngah dok menyapu, baru balik kerja... yang ko tak keje satu apa tak buat, ngan sampah tak buang... dok tegur2 cam tue... orang menyapu ko dok atas kusi dok komen2... patut di sapukan sekali mulut dia tue...

'kalau awk tak pernah menyapu tue... suka ati arr skrg sy nak sapu... umah nie kalau tak der yang menyapu, alamatnya tak kemas ler jawabnyer... yang keje dah tentu bekerja... yang tak kerja nie... tak taw ler buat apa... dok membongkang agaknyer'

Farah sekali skala bersuara memang pedas gak wakakaka.... dengan aku kalau dia bersuara kompom kena tapi ngan Farah dia cam cool sikit walaupun farah sound dia. Aku ngan dia banyak sound dalam sms... tah tak taw ler plak aku ngapa dia tak pernah nak sound aku depan2... dia banyak ngadu ngan farah... si farah sound dia...

'ko kutuk ler nadia tue macam2 ... cakap ler macam2... aku lebih kenai dia dari ko'
'cam ner awak leh tahan ngan dia? leh paham dia? sy tak leh arr'
'sebab aku ngan dia lebih kurang.. aku tak suka cakap org cam tue... cam nie... sedangkan aku sendiri buat benda tue... so aku nie kira still laie sedar diri arr'

Terus terdiam dia...

Ni aku nak citer sms yang aku dapat dari dia malam tadi.

'saya terlupa nak amik tuperware yang saya cakap kat awak tue'
'masalahnyer aku tak taw yang mana 1. ngapa ko tak amik jer... sekarang nie benda tue dah tak der lori sampah dah amik... aku rasa dia inat memang sampah kot.. lagi pun dah 2 minggu benda alah tue kat luar. Aku nak ganti pun aku dah tak der tuperware. Aku tak leh wat per... oleh sebab ko nie jenis mmg berkira dok pikir bukan aku yg masukkan so nie ler hasil nyer...''
'bukan sy yg masukkan dalam beg pastik (wahhh maknanyer taw ler tuperware tue dalam beg plastik?) ngapa ko xresponsibility? aku berkira sebab aku mmg patut berkira... farah pun sependapat..''
'sebab ko nyer pangai cam tue... ni ler yang ko dapat... ko pepandai ler jawab ngan akak opis ko tue... cakap org xrespblty... ko tue ada ker??? jgn cakap or kalau diri sendiri tak betul.. ko x yah ler nak heret farah dalam hal nie... dia laie arif pasai aku... aku laie kenai dia... ko kalau dah x taw nak jawab per xyah ler nak heret org lain wakaka sendiri baking diri arr weiii... kalau ko rasa apa yg aku cakap slama nie betui x yah memalu nak ngakubukan org lain taw pun, aku ngan ko jer wakakaka'
'nadia... nadia... ngapa ler susah sgt nak paham ko'
'bukan susah pun nak paham... ko sendiri yg tak nak blajar memahami org... ko nak org paham ko, ikut rules ko sebab tue idup ko cam tue...'
'moga2 satu arie nanti ko akan taw ngapa sy cakap cam tue'
'yeah... moga2 kita sama2 taw wakakkaa'
'alhamdulillah ... terima kasih... we'll see'
'syukur... sama2... x der hal lah.... owh yessss wakakka'

Puas aku wakakak... aku ngan farah sama2 baca sms tue.. sekali sms farah masuk. Aku memang dah target dah kompom dari dia. Sah!!! Farah baca kekuat...

'macam mana sy nak amik barang sy awk?? sy dah x leh nak tgk muka dia benci, marah, menyampah sumer ada nie... ya Allah'

Pandai plak sebut Allah. Aku cakap kat farah... ko reply bawak2 ler baca al-quran wakakaka farah reply...

' kalau ko rasa nak amik barang ko, ko datang pakai topeng... wkakak bawak2 ler baca al quran... dia sentiasa menanti kedatangan ko kat umah nie sebab dia ada jer kat umah'

Terus keras!!! tak reply2 pun wakakaka...

Dulu aku pernah sound dia face 2 face... aku cakap aku tak puas hati ngan pangai ko... so batter ko berwaspada... jgn tanya apa yang aku tak puas hati sebab walaupun aku tak ada umah tinge aku ada di mana2 jer... wakakak

9 comments:

MaS-HaNa said...

wakakaka qie :))dahsyat giler... lain kali kau buang je sampah tu kat bi lik dia:))sebab bilik dia tu dah macam tongsampah....orang macam ni pon ada y ek

rizz said...

hahah pedass sehh entry ko ni hahak.pa raa pasal tuperware pon nk gado.ilek2..tp kwn ko tu mmg tahap sengal gak kn..hahak

menjadi aku said...

aik, macam sama jer situasi ko ngan aku....
aku plak dah rasa nak pindah rumah dah ni....

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

hana : pergh!! kalau ang lalu depan bilik dia kompom ang akan bau nyer cam hanjing !!! wakakak nyesal plak aku tak deal ngan jerry suh wat serangan hendap kat bilik dia wakakak

rizz : aku tak ngaku kawan weiii wakkak kalau kat luar aku siap sms dia jgn tegur2 aku wakakak sebab aku tak kenai wakaka

fara : aikkk:O awat? wakakaka

hezesuze said...

ha'alehhh...sal tuperware je...ingatkan sal part kete lagik...kikikiki...

tu arr kdg2 belajo tinggi2 pun otak kt bontot...hehehe

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

tue arr pasai mesti koran pun tepuk dahi kan aku nie laie arr dah x taw nak tepuk per dah... blajau tetinggi bangangnyer ngalahkan menara berkembar wakakaka

mummYaeesh said...

hadoyaiii..panjang lebar n3 sampai juling2 bijik mata nak baca..uols ni suke gaduh ek...??aritu gaduh dgn jiran skang dgn dak uma lak...hadoyai..patutla suka main serang2...woohoo..lariks...

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

wakakak ada pepatah mengatakan bila gaduh nie kita akan lebih ingat org tue wakakak sebenarnya aku nyer prinsip senang jer asal ko x usik aku tak der maknanyer aku nak usik ko wakakak

[-suziey-] said...

kalu aku xjadi hosmet dh ngn dia..ekekek:D