Saturday, February 21, 2009

xTvT M3nG3MaS uMaH...

Sabtu lepas seharian aku dok umah wahhh sesuatu yang jarang aku lakukan... nie kalau mak aku taw mesti mak aku bangga wakakak... mana2 yang ada anak teruna yang agak2 dah elok bonar bernikah tue kompom nak jadikan aku menantu wakakak...

Bangun pagi jer nengok suasana umah sunyi sepi cam ada kematian arr plak wakaka ... celik2 mata nengok jam humang aiii kul 10.25 pagi wakakak perkata pertama yang aku lakukan kasi flying kiss kat pic 'dia'. Pastu kemas katiil, siap sembur pewangi laie atas tilam, pastue capai tuala kaler biru (aku ngan biru dah sinonim kot) terus masuk bilik air... apa aku wat biarlah rahsia tak kan aku nak gtaw korang ... gilo per wakakaka)

Pas mandi, pakai baju sikat rambut pakai perfume... gak2 berpuas hati ngan penampilan diri depan cermin... say...

'Assalammualaikum Nadia... morning... moga2 arie nie lebih baik dari semalam...' depan cermin... pastue senyum2 sorang... pastu kiss 'dia' wakakaka dah wangi2 baru leh kiss wakaka

Bukak pintu bilik nengok sekor umat pun tak der... hmmm... arie ni tak der plan pun nak kuar... so kemas umah... owh memandangkan minggu nie minggu last kami dok umah nie so aku wat keputusan tuk mengemas jer ler sepanjang minggu. Sapu dapur, kemas dan buang apa2 yang tak di perlukan... buang tuperware yang tak guna dan telah di geget tikus... alahai tikus nie... mesti nanti aku rindu ko kan wakakak... sambil2 tue aku basuh baju dalam mesin basuh yang telah di kasi oleh awang buncit tue.

dalam bengang kat dia, ada gak barang yg dia kasi...
eleh... dia kasi pun sebab benda tue masih boleh di pakai gie nak buang sayang...
huh berlagak sungguh!!!
bukan berlagak... be professional arr wakakaka... hal lain.. lain arr... kerja.. kerja laaaa jgn di campur aduk kan...
huh!! cam caker nyer jawapan...

Arie nie aku keas sorang2 sebab Farah kerja dan akan terus shoot ke Banting (alik kg). Owh tingat semalam Farah kata Sarah pindah arie nie... tapi ngapa dia tak ada kat umah... jenguk stor satu baran pun tak berkemas... aikk... mek nie nak pindah ker tak nak nie??? kemain risau g aku kalau dia tak pindah wakakak bukannyer per... kalau mek nie ada sumer tak leh... bengang aku wakakak ngalahkan mak tiri... kalau sendiri betui nasihatkan orang tak per gak.. nie dah ler sendiri tak betui pastu bila org tegur tak nak terima... sarah... sarah..

SMS Farah tanya

oiit...jadi ker mek tue pindah?
esok malam katanya?
awat? kata arie nie..
dia g conf..
loh patut arr aku tgk tak der apa yg di kemasnyer...
bersemangat nampak
semangat juang wakakaka

Petang baru mek nie balik. Aku wat cam biasa nengok tv jer... dapat sms dari dak2 ajak lepak...

"sorry beb.. MM nak berehat dan nak mengemas umah sebab MM nak pindah 28hb nie"

Sib baek sumer paham... so xtvt di hentikan seketika... seketika mendanyer ... dah lama stop nie wakakak... sabar2...

Ahad...

Rutin cam biasa... arie nie aku tengok si Farah dah tercongok depan TV pepagi laie... si Sarah aku nengok dah start mengemas...

oiittt... bila ko nak pindah nie (wahhh kemain menghalau laie aku.. farah dah terbuntang biji mata wakakak)
lori datang antar almari sat g.. awk kuarkan kete kejap yek...
kul brapa dia nak mai...
jap g... nanti sy kuar awk alihkan lah kete...
wokeh....

Dulu leh arr aku ber sy awak ngan mek nie tapi sebab ada 1 insident tue aku dah rasa cam berapi jer so tak der laie nak bebaik ngan dia wakakak ...

Banyak giler nak mampus barang dia... aku nengok Farah ada ler tolong2 dia sikit... aku pun takkan ler aku nak dok layan tv jer... walaupun dia wat aku memacam, tapi aku tak nak jadi cam dia... so aku tolong ler buangkan sampah... aku rasa org tukang angkat sampah tue pun terkejut tgk kemain banyak barang yg nak di buang wakkaka... tolong ler sesikit...

Lepas abis mengemas, lori datang jam 9.30 malam. Sesambil layan tengok LG Starz (tul ker?) kami makan ler ubi rebus yang di bawak oleh dak Farah nie. Ubi rebus nie aku selalu makan ngan gula tak pun ngan sambal belacan... pergh!!!! kecur liur wakakak tapi si farah pakat makan ngan sardine... Hmmmm sedap gak wakakak... aku tanya ler Farah mek tue tak nak makan ker? Farah cakap mek tue tak pernah makan ubi rebus... jatuh rahang aku!!! aikkk ada gak orang yg tak reti makan ubi rebus... wkakaka aku dulu masa ngah susah2 ubi rebus nie jadi makanan harian.. sah2 ler mek tue org senang wakakak yer arr kalau tak... tak kan kuar dari mulut dia...

'kalau saya 200 sebulan sy mampu jer' aku ngan farah ingat sampai mati weiii wakakaka mampu konon duit astro aku tak bayau laie wakakaka

Memandangkan arie nie arie last day bersama (walaupun aku cam mengalu2kan ke'pindahan' dia wakakak ada ker perkataan tue?) aku pun ajak ler dia makan sama...

oittt mek... meh sini makan ...
saya tak reti makan ubi rebus laaa
reti ker tak reti ker... ko kena gak makan...
hmmm
weiii kalau ko tak cuba mana ler ko nak reti makan
makan cam ner nie
ko makan ler cam aku ngan farah nie makan wakakak

Mek nie tak tahan pedas aku nengok sardin farah dah penuh ngan kaler ijau (cili) aku tak der hal.. memang tahan pedas... baru makan 2 suap dah berdesup2 bunyi kepedasan wkakakakak... aku paksa gak dia makan.. aku main saiko kat dia...

Cian farah... ko nie dah ler last day ... penat2 farah masak ko tak nak makan plak... kalau aku yg masak tak per gak arr ko tak makan... nie farah weiii

Si farah plak wat muka sedih cam taw2 jer aku dah bantai tahan gelak.. nak tak nak dia telan gak... aku nengok dah sebaldi dia minum wakakak....

Malam tue ler last kami makan sama... aku pun tak der nyer nak minta2 maaf salam segala bagai... aku nak masuk tdo pun aku tanya dia tdo sini ker tak. dia cakap dia tdo sini... so aku suh dia tutup lampu wakakak...

Pagi tadi masa aku nak g kerja aku nengok dia tdo kat sofa wakakaka... katil sumer dah angkut kat umah baru dia... rasanya arie nie dia cuti kot...

No comments: