Thursday, March 5, 2009

PeRTaNyaaN uTk CiNTa...

Apakah itu CiNta???

Adakah tapak tanganmu berkeringat, hatimu berdebar kencang dan suaramu tersekat di dadamu?
Itu bukan Cinta, itu SUKA.

Adakah kamu tidak dapat melepaskan pandangan mata darinya?
Itu bukan Cinta, itu NAFSU.

Adakah kamu menginginkannya kerana kamu tahu ia ada di sana?
Itu bukan Cinta, itu KESEPIAN.

Adakah kamu mencintainya kerana itulah yang diinginkan semua orang?
Itu bukan Cinta, itu KESETIAAN.

Adakah kamu tetap mengatakan kamu menyintainya kerana kamu tidak ingin melukai hatinya?
Itu bukan Cinta, itu BELAS KASIHAN.

Adakah kamu menjadi miliknya kerana pandangan matanya membuat hatimu melompat?
Itu bukan Cinta, itu TERGILA-GILA.

Adakah kamu memaafkan kesalahannya keranakamu mengambil berat tentangnya?
Itu bukan Cinta, itu PERSAHABATAN.

Adakah kamu mengatakan padanya bahawa setiap hari hanya dia yang kamu fikirkan?
Itu bukan Cinta, itu DUSTA.

Adakah kamu rela memberikan semua perkara yang kamu senangi untuk kepentingan dirinya?
Itu bukan Cinta, itu KEMURAHAN HATI.

Tetapi...

Adakah kamu tetap bertahan kerana campuran antara kesakitan dan kegembiraan yang membutakan dan tak terfahami … menarikmu mendekati dan tetap bersamanya?
ITULAH CINTA.

Apakah kamu menerima kesalahannya kerna itu bahagian dirinya dan siapa dirinya?
Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu tertarik dengan orang lain tapi setia dengannya tanpa penyesalan?
Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu menangis kerana kesakitannya walaupun saat itu dia kuat?
ITULAH CINTA.

Adakah hatimu sakit dan hancur ketika dia bersedih?
ITULAH CINTA.

Adakah hatimu gembira ketika dia berbahagia?
ITULAH CINTA.

Adakah matanya melihat hatimu dan menyentuh jiwamu begitu mendalam sehingga menusuk?
Yang demikian itulah namanya CINTA.

7 comments:

menjadi aku said...

baca entry ko ni... buat aku terfikir, aku tak tahap cinta lagi

b-boy said...

aku cinta die... (muntah darah la sis QILA..wakakakaka)

rizz said...

eleleleee kemen nk cinta cinta g qilah ni wek3......

Remy.com said...

wah, dah berputik ker ni?

ehem ehem...

`S3R4CURlYl4` said...

`aiks.. mcm pelik je qiella.. sejak menjak ade entry pasal piring terbang n abg tinggi..dng exclusive nye ada entry utk cinta.. ngee.. ade bara yg tengah hangat membara ke dlm selimut.. wakakakaka..`

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

fara : sendiri rasa, sendiri leh taw kan wakaka

boy : aikkk ang taw ker bercinta nie boy wakakaka

rizz : cinta dan manusia tak kan dapat di pisahkan ler wakaka

remy : wahhh nie yg nak wat pulut kuning nie wakakak dah lama tak lawat blog nie wakakak tapi aku makan sendiri ler wakakaka

sera : statement biasa membuatkan aku gantung diri nie kang wakaka oitt dak panjang tue dak opis aku ler dah naek muak dah arie2 dok nengok muka dia wakakak

amaran keras : hati ini telah di miliki dan akan tetap selamanya begitu wakakak kompom mata korang kuar darah ngan statement aku nie wakaka

joey said...

kalau benar cinta itu buta
Siapakah jadi mangsanya ?
Kalau cinta itu cinta setia
Nangis ketawa sama hahaha...

hehehe..mari kita sama2 nyanyi lagu cinta dari amy mastura...