Friday, March 6, 2009

iStiLaH KaWaN??? HmMmm...

Aku ingin menjadi sahabatmu dan bukannyer kawan...

Kata Mak, Kawan tu ibarat lebah,
Abis madu sepah dibuang... (ada ker kawan cam nie??? lain macam nyer kawan...)

Kata Ayah, Kawan tu umpama bunga ros,
Dipandang cantik, Dipegang sakit... (ada gak ler yg dok pilih kawan berdasarkan paras rupa... tak di nafikan..)

Kata Atuk, Kawan tu seperti air,
Terus mengalir... (adakah mereka nie tergolong dalam golongan yang pergi begitu sahaja??)

Kata Nenek, Kawan tu bak bulan,
Dipuja dan disanjung, Tapi nun jauh di sana... (aku tak der ler sampai nak puja2 sanjung2 ni wakakak)

Kate Sedare, Kawan tu macam makanan,
Kawan makan kawan... (paling aku benci!!! elok aku ongbak kan jer muka dia paling best... kalau pompuan kat batang idung dia wakakak kalau laki pergh!! meriah idup aku kalau kena tepat pada yg di 'aim' wakaka keji!!! keji tak keji arr pangai depa nie ler yg paling keji tahap petala ke 8)

Kata Abang, Kawan tu seperti lembu,
Mengikut saje ape dikata... (alahai langsung tak leh bawak p majlis arr org cam nie wat nyusahkan aku jer...)

Kata Kakak, Kawan tu tak ubah macam durian,
Bau je busuk,Tapi sedap dimakan... (mulut jer macam puaka tapi apa yg di sampaikan bermakna!! harap2 aku dalam golongan nie heheh kira tak hipokrit arr... kalau salah aku akan cakap salah... )

Kata Adik, Kawan tu macam biskut,
Kejap ade kejap takde... (huh!! kawan bila senang jer arrr tue)

Kata Aku, Kawan tu tak kisahlah camner,
Walaupun dier...
IBARAT LEBAH,
UMPAMA BUNGA ROS,
SEPERTI AIR,
BAK BULAN,
MACAM MAKANAN,
SEPERTI LEMBU,
TAK UBAH MACAM DURIAN,
MACAM BISKUT,
Mereka tetap kawan... AKU


5 comments:

b-boy said...

kata BOY.. boy syg die.. (muntah darah lagi la sis QILA...) wakakakaka

oyen said...

erm?
ta paham seperti air tuh...
apemende tros mengalir?(0_o)

mummYaeesh said...

oyen~ tu namanye ada penyakit kencing malam..tak sedar terus mengalir jek...(woohooo..sesuka ati aku tolong jwbkan)
anyway...
kata weols..kawan umpama bra, klu pakai 24/7 sakit so sesetengah masa kena buka gak..kasi bernafas sket!woohoo..(percaya ke?)

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

siot jer mummy wakaka apa pun aku suka jawapan dia wakakaka

l0ti f00l garden said...

sun wokong kata kwn mcm pampers pkai buang...huhuuhuhuhuhu...smalm aku g mines qielah