Tuesday, April 14, 2009

aLaHaiiii SiS HeZe... aGeN PeNCaRi J0D0H KeKDaHnYa...

Beberapa arie yang lalu sis heze ada ler call aku gtaw dia ada kat Cyberjaya tadi lalu kat Opis aku so dia cakap nak p nengok rally. Hajarnya tak gtaw aku awai2 kalau tak dengan sepantas pelesit aku shoot ke sana wakaka

Ngah dok sembang2 tue tetiba jer terdengar ler ada sore laki wakakaka pastu sajer jer aku ngah putus fius time tue sajer arr dok cakap kat sis kim salam kat mamat tue... yang membuatkan aku jatuh rahang adalah sis leh plak on da spot cakap kat mamat tue... adoaiiii tepuk dahi aku time tue wakakkaa pastu sis jadi orang tengah dok tanya solo kew, nama apa... pastue da end salam berbalas wakakaka

Nie lew mamat tue wakakaka sis baru kasi tadi... memula dia send kat hp tapi tak leh bukak hajarnya wakakak giler per send kat hp maunyer tetiap malam aku dok letak lengan atas dahi sebelah tangan dok usha tak pasai2 wakakaka namanya zali orang klang wakakaka budak laie kot wakakaka sis dah sound aku awai2 dah... umur tolak tepi... jadahnya!!! buatnya dak baru abis sekolah nak suh aku tolak ke mana??? tolak ke belakang kew??? keji!!!

Ngah dok sembang2 tue tetiba jer sis leh ajak aku bercuti kat Langkawi... adoaiiii bukan tak nak gie... si rizz plak dok racun aku ajak p bulan 5 nie... katanya cuti arie pekerja wakakak hajarnya racun angpa guna tak berapa nak kuat arr wakakak rizz siap minta simpati laie kata dia tak pernah sampai ke Langkawi laie... paling jauh perak wakakak aku dah bantai gelak guling2 dah... bukan tak nak gie.... adoaiiii cam ner nak cakap nie.... aku siap cakap korunk gile lew nek flight ... tak per aku nek kete jew... jumpa kat jeti... (cian aku... ada saper2 nak temankan aku tak?) nengok lah pic bawah nie ngapa sebab aku fobia nek flight wakakak

Tah nie AA zaman bila tah wakakak zaman tok kadok kot hajarnya wakaka fobia lew... xtreme games laen sumer aku leh jew men tapi bab benda alah satu nie jew aku terus jem wakakaka


Abah aku seorang pesara TUDM kat Subang tue, bahagian enjin arr (otak anak dia nie tak nak plak dia oberhol wakaka) so falken tue selalu lew abah dok godek2... kira abah aku nie bab kapal terbang VVIP jew lew... so one day tue dia bawak lew aku ngan adik2 dok g tempat kerja... pastu yang adik2 aku nie sikit nyer gatai nak nek kapal terbang tue... so abah pun suh ler nek nengok keadaan dalam kapal terbang tue... aku dah cuba nak nek (den torai... jangan kata aku tak cuba arr) pijak jer tangga falken tue terus keras di situ!!! per kes??? kaki aku cam dah kena paku kat tangga tue...

Adik2 aku kat belakang dak tolak2 aku hajarnya!!! abah tanya ngapa tak nek laie... kuar peluh jantan aku wakakak (ada kew?) sudahnyer sumer staff kat situ (kendu giler mamat kat situ wakakak) dok keliling aku... sumer pakat pelik wakakak taw ler masa tue aku ala2 wanita melayu terakhir wakakak malu giler... aku cakap kat abah kaki aku tak leh gerak... panik abah aku... cian abah... sampai nangis2 gak arr aku masa tue... per tak nyer aku rasa cam dah lumpuh plak kaki aku... abah ketuk2 kaki langsung tak rasa pa per... masa tue aku comei laie... kira kalau nangis pun... masih lawa wakakak hajarnya!!!

Last2 dengan bantuan beberapa mamat kendu kat situ, aku di angkat dan di baringkan kat tepi falken tue... paling best ada mamat tue dok pangkukan kepala aku wakakak (kemain hajar laie ingatan aku nie kan... sikit nyer kuat leh ingat wakakak) abah gosok2 kaki aku ngan minyak panas... dalam setengah jam kemudian baru lew aku leh rasa kaki aku... panik giler wei... sudahnya aku dok intai jew lew dari tepi pintu... punah harapan... (pulang sambil seret kasut)

Adik2 aku leh plak pakat gelakkan aku sambil wat lambaian ala2 model kat tempat pilot... masa tue aku rasa cam nak geget jew tangga tue... nie sumer salah abah sebab suka bawak balik cd citer kapal terbang terhempas lah..

5 comments:

farish izaryl @izreez said...

muahhaah pobia gle kan ang ngn flight wakakakak..owhh kendu sehh mmt tu.ntah bru 20 thun kot hajrnya qilah? hahahahhahah harus pass kat aku wakakka..yela aku xpnh p angkawi g lahh:p

Hezesuze said...

hahaha..pasai tu je ang takut nak naik flight kekdahnye...

ermmm...xleh nak salah kan ang...msing2 ade citernye sndiri kan...

so..apakata bln 7 kite g terjah cameron highland...huhuhuhu

Hezesuze said...

opppss...wah lepas ni sume dok cari sis ler...hahaha

Corey said...

wah merembes dgn anak ikan pulok. takpela skang kan trend kawin laki mude. harap rhuddy tak makan ati. cepat rhuddy chop sblum terlambat

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

rizz : hajarnya sumer yg kendu pas kat ang wakakak yang macho pas kat aku keji!!! apa kata kali nie yg kendu pas kat aku yg kurang kendu pas kat ang wkakak tah2 mamat2 tue sumer dah kawen tah wkakak aku jew lom laie huhuhu

sis : cameron??? wahhh menteri jenjalan nie wakakaka kemain laie dia nyer planning wakakak

bro corey : oittt... nie per kes plak nie?? putus fius per??? namo rhudy nak bro leh??? siap guna cop mohor lesung kat dahi bro laie wakakaka amek obat wakakkaa (gelak cetan sambil usap tanduk)