Friday, April 10, 2009

CiNTa B3rBisiK PaDa HaTi YaNg SePi... TeWaS!!!

Malam tadi entah tengah aku dok belak2 hp baru aku, sambil mendengar mp3... tetiba jer hati terus terpaut pada lagu 'JaNGaN PeRNaH BeRuBaH' nyanyian ST12.
Masa tue aku dok lepak kat ruang tamu sambil menonton keliwon... sambil dengar MP3 (pakai earphone) terus dengar berkali2 lagu 'JaNGaN PeRNaH BeRuBaH' tue...

'JaNGaN PeRNaH BeRuBaH'
Biarkan waktu teruslah berputar
Mencintai kamu penuh rasa sabar
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas ‘tuk bertahan
Cintaku padamu begitu besar
Namun kau tak pernah bisa merasakan
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas 'tuk bertahan
Kau meninggalkanku tanpa perasaan
Hingga ku jatuhkan airmata
Kekecewaan ku sungguh tak berarah
Biarkan ku harus bertahan
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Ku relakan yang indah dalam hatinya

Lirik lagu nie benar2 menyentuh naluri aku dan dengan tak semena2 mengalir air mata aku... huh!!! aku tak suka mengalirkan air mata... tak sangka plak Farah perasan...

oittt!!! tak kan tengok keliwon ko leh nangis??? (jatuh rahang)
tak lah... aku dengar lagu nie... (sambil hulurkan earphone) ang cuba hayati lirik dia... dengau bebaik...

Ternyata Farah gak terkedu dengar lagu nie... dia pandang jew aku... sambil peluk aku... agaknya dia paham kot keadaan aku masa tue... terus aku bangun dan lepak kat luar rumah... sambil memandang langit...

menangis lah Nadia... ko perlu menangis....
tak!!! aku tak kan menangis dan aku tak rasa pun aku nak nangis...

kau tak kan di katakan lemah kalau kau menangis...
dah lama aku tengok kau tak menangis, Nadia... sejak kau tahu siapa dia... menangislah Nadia... aku paham perasaan kau sebab hanya aku sahaja yang tahu dan lihat bagaimana menderitanya kau dulu... janganlah kau keraskan hati cam nie...

takkkk!!! aku tak kan menangis!!! terus aku bangun dah keluar dari rumah... aku lepak kat taman permainan... maafkan aku Farah... ya... hanya dia yang tahu segalanya.. aku hargai apa yang telah kau lakukan tuk aku... tapi aku... apakah hati ini telah mati???

Ya... aku rindukan dia... rindukan seseorang yang berjaya mencuri hati ini dan selamanya akan berada di hati ini... argh!!! kenapa tika ini aku tewas dari mengingati dia??? kalau selama nie aku masih boleh menafikan segalanya, berpura tuk melupakannya... ya aku akui bila aku tumpukan perhatian pada kerjaya, aku berjaya menepis wajahnya dari bermain di ruangan mata aku... tapi malam nie!!!! kenapa??? aku rindukan dia... bukan mudah tuk aku jatuh cinta dan memberikan hati ini pada seorang bergelar kekasih... kalaulah aku tahu apa yang bakal berlaku di masa hadapan sudah pasti akan ku tutup rapat hati dan perasaan ini. Tidak kah sesaat pun dia teringatkan aku??? apakah tiada sekelumit pun perasaan rindunya terhadap aku??? apakah hanya aku sahaja yang ingat dan rindukan dirinya? sedangkan dia di sana...

Betul kata bro corey... dan apa yang berlaku padanya... sungguh!!! aku dapat rasakan keperitan dan betapa deritanya dia kerna aku sendiri mengalaminya. Maafkan atas kata2 yang agak berbisa dalam blog bro, tapi ketahuilah bahawa kalau boleh aku tak nak sesiapa pun hanyut dengan perasaan down kalian. Cinta itu tetap suci dan indah... yang bersalah adalah pencinta seperti kau, aku dan dia... bercinta tak semestinya memiliki.. ungkapan itulah yang menjadi fobia buat para pencinta...

Benar!!! menasihatkan sangat mudah tapi pabila terkena pada diri sendiri baru tahu... sebab aku dah taw lah aku berani tuk menyuarakan pendapat aku.

Setelah aku mengetahui siapa dirinya, setitik air mata pun tidak pernah menitis sehinggalah ke hari ini. Ku kira adalah dalam 3 bulan. Tabahnya aku waktu itu... peritnya hanya Allah sahaja yang tahu. Lukanya terlalu dalam namun aku tidak berupaya untuk membenci apatah lagi tuk melupakan. Kenapa susah sangat??? kenapa degilnya hati ku ini?

Tika n3 ini dibuat aku masih mendengar lagu ini dan ya... aku nangis... nasib baik dak2 opis dah keluar... aku tak suka menangis!! kenapa perlu menangis??? betul kah kata Farah yang aku perlu menangis?? apakah dengan mengalirkan air mata aku tidak di katakan lemah???

Percayalah... tidak sesekali aku mendedahkan siapa dirimu kerna tak kan sesekali aku melukakan orang yang aku cintai... walaupun aku sendiri di lukai... kau adalah dunia realitiku dan bukannya fantasi. Terlalu banyak tomahan yang aku terima dan tidak penah sesekali pun aku salahkan dirimu. Biarlah orang nak cakap apa sahaja kerna mereka tidak tahu apa2. Cuma apa yang ingin aku nyatakan di sini... aku maafkan tapi jangan sesekali kau benci dan lupakan aku... kerna hati aku belum kau pulangkan...

Aku kalah hanya di sebabkan sebuah lagu... argh....

Kini tahulah kalian siapa sebenarnya ratu putus fius ini... putus fius tul aku kan??? harus aku hilangkan diri dan pergi jauh buat seketika...

9 comments:

hezesuze said...

hik3...sedey plak n3 ang kali ni...ghupe2nya ang penah dikuciwaknan ek...sabo je lerrr...mmg perit..sis pun penah melaluinye...

ada hikmah atas ape yg blaku...and dont tutup pintu ati ang tu tuk org len...berilah peluang tuk ang & juga ati ang tu...

p/s pdn ler ang putus fius...terluka kekdahnye...huhuhuh larikkkk

p/s1 sis ada kalo ang nak luahkan perasaan ang tu..sharing is caring kan....

diary, fara said...

Some of the greater things in life are unseen thats why you close your eyes when you kiss, cry, or dream...

CikLola said...

huhu..seDey nye..hurm..adey..lola pn penah kena...take time 2 u 4get it.. but slow3 insyaallah sis..

putus fius ok pe sis heze..tuh yg nmpk muda jek...cm umo 23 0r 25 jew..(kompem sis qiella nk guling lola puji die)..hahaha

p/s tuk elAk kn kesah sedey harus putus fius..tuh dh jd kewajipan..hahah..

rizz said...

adoila..entry sedey la plak.waa sape kaco ang tuh meh aku libass ngn lesung maii..ooo jom kak heze kte pkul sape yg dok kaco ratu kite ni grrr

atty's said...

memang indah kata2 lagu tuh..
kty yg baca nie pun teremosi..

||| PöJìé PööH ||| said...

alalalala..
sentimental gak minah nih..
ingat rock sgt..
girl ttp girl kan..
sabor la ok..
semoga cepat btemu jodoh..
ngan abg sup bunjut pun jadi la ho..
hahahahah!

Rhuddy said...

mungkinkah aku yang membangkitkan kembali ingatan ko pada dia?? rasa salah plak ngan sore aku yang hancusss ini......waaaaaaa sadisnyaaaa aku baca plak ko ni....biasa aaa kecewa dlm cinta..aku faham perasaan ko bedah coz aku juga lalui nya eh eh eh bedah lak heheehe lupa bedah tu makcik yang dok bertempik tu hik3x....ratu lesung wakakaka (jgn mare yerr sajer nk bg ko ceria)

Corey said...

wahh x sangka dlm keceriaan ada juga episode duka dlm idup ang.
setiap orang x terlepas rupanya dari jadi mangsa cinta ni.

p/s. anyway.. lagu tu bukan dari kump seventeen ke?

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

sis heze : normal lew... kalau cakap umur 30 tapi tak pernah rasa kecewa bohong lew.. tak kan aku ngan slumbernya leh libas bro corey hajarnya wakaka

fara : owh... nikmatnya wakakak keji!!!

ciklola : setuju ngan lola wakakak wahhh aku di katanya 23-25 wakakakak ang pun putus fius lola wakakak

rizz : hajarnya nak gak komen kan wkakaka anyway thanx... sajer jer nak berfikir negatif kejap wakaka dah lama tak pikir negatif nie hajarnya wkakak

atty : kadang2 dengan lagu hati mudah tersentuh... nie bagi mereka yg ada jiwa jer wakakaka

pojie : hajarnya sup bunjut wakakaka

rhudy : thnx wakakak apa pun tak der kena mengena ngan ang... x pernah salahkan ang pun... apa pun kita kena berdepan dengan kenyataan kan... so aku terima ang sebagai kawan baru aku seadanya...

corey : aku dah agak kompom bro akan komen nyer wakakak sah2 lew kat sana dok gelak guling2 kan wakaka

kita nie manusia biasa yang tak kan terlepas dari merasai segala perasaan termasuk duka... begitu jugak ngan aku... aku hanyalah manusia biasa dan kadang2 pengalaman mengajar kita erti kedewasaan dan berfikir dengan rasional. apa pun hidup mesti di teruskan dan hanya kita sahaja yang tahu apa yang kita mahukan...