Monday, April 27, 2009

p3rJaLaNan k3HiduPaN s3OraNg NaDia...

Nak taw sabtu dan ahad nie aku wat per? memandangkan arie sabtu dan ahad aku tak bekerja (Farah keje wakakak padan muka) aku lebih suka melepakkan diri dan bermalasan di arie minggu sekiranya tiada sebarang xtvt.

Owh yer... rizz ada gak sms aku ajak p joging... per kes??? jatuh gak rahang aku bila dia ajak aku p jogg... aku tak per lew kalau nak p jogg pun sebab comei sangat kan wakakak tapi kalau rizz?? aku rasa kompom dak2 yg dok jogg tue ingat aku jogg bersama ngan plewod plak wakkkaka

Bila dah dok umah sensorang, dah siap segalanya, mulalah kebosanan melanda. Aku nie kalau korunk nak taw susah nak stay kat umah lelama... kali nie aku nekad!! nak buang tabiat suka kuar rumah walaupun time cuti... aku rasa kompom ramai yang setuju kan aku dok umah... jadi anak dara sunti wakakak (apa korunk ingat kalau kuar umah bukan anak dara sunti kew??? ada gak yg aku wat lemparan lesung maut nie kang wakakak)

Apa laie aku pun gantungkan kunci kete kat tingkap bilik paling atas wakakak so kalau nak amek dah tentu aku kena memanjat. So oleh kerana kemalasan akhirnya aku berjaya dok kat umah selama 2 arie wakakak

Bila dah dok umah tak der xtvt aku pun cuba lah sedaya upaya menyiapkan manuskrip aku yang selama nie tertangguh wakakak kemain gegeh laie aku memerah idea wakakak

Bila petang ujan turun dengan lebatnya... adoaiii masa nie plak jiwa agak teremo plak... memang situasi yang paling baek punya... terus capai diari lepak kat luar... dengan berbekalkan mp3 aku terus hanyut dengan alunan melodi sekaligus telah membawa aku mengimbas kembali perjalanan hidup aku di muka bumi Allah nie... dalam sedar dan tidak pelbagai dugaan yang telah aku lalui dengan penuh tabah dan keredhaan. Memanglah aku akui ada ketikanya aku sendiri kecewa dengan perjalanan hidup nie tapi aku percaya, apa yang berlaku pasti ada hikmahnya... semuanya telah aku coretkan dalam sebuah diari.. (kalau dulu aku selalu sound keluarga aku.. saper baca diari aku nie... kalian seolah2 telah menganggap aku telah tiada lagi di muka bumi Allah nie)

Sempat laie aku mandi ujan sambil basuh kete wakkak... motip utama nak mandi ujan sebenarnya wakakak tapi tak kan nak tunjuk kita mendi ujan.. kang orang kata buang tebiat plak wakakak
Sebagai manusia biasa, sesungguhnya aku tak kan terlepas dari melakukan kesalahan dan insya'allah sedaya upaya aku akan cuba baiki. Aku percaya tiada siapa di dunia nie sempurna, tetapi aku akan berusaha untuk menjadi seorang hamba Allah yang menuju ke arah kesempurnaan.

4 comments:

rizz said...

motipp kemaenn men hujan x ajk aku wakaakkaa

Hezesuze said...

haha pe kes nak mandi ujan ajak rizz...sengal la...

oiii Qlah..ang men ujan ...pakcik sebelah rmh xskodeng ang ke??? wakakaka

patutler ujan time tu...ratu dok memncilkan diri kt istana kekdahnye...huhuhu

p/s oii 10hb mei ni ang joint tak g ulu yam???

Corey said...

wah jiwa syahdu jugak. bila nak publickan diari tu semua. nak baca gak rintihan hati ang.

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

rizz : ajak ang? harus aku pikir 1 juta kali wakakka

sis heze : pakcik sebelah umah skodeng kat tingkap pastu aku buang tebiat dok mandi ujan cam org giler wakakak ada ketikanye aku mula lew wat aksi2 terlampau wakakak bengong tul org tua tue wakakak ngan aku2 sekali jadi bengong wakakka insya'allah g kot... apa pun aku akan roger ang key

bro corey : oittt ingat aku x der jiwa kew? wakakakka gilo!!!! ada kew suh publish diari wakakak nie laie kejam nampak nau x sayang aku wakakak oitttt bro!!! jawab soklan aku nie.... ang tak sayang aku yek... (wakakakkaka gelak jaat)