Thursday, July 1, 2010

JaNGaN BuaT aKu SeRBa SaLaH KeRNa SaTu KeTiKa DuLu aKu KeSeOraNGaN & BeRUsaHa UtK BaNGuN SeNDiRi...


~Bila orang bagi nasihat bukan bermakna dengki ataw benci... tapi sebab sayang... ~

Mesti ada yang tertanya2 kenapa aku nyer statement cam tue??? satu ketika dulu aku pernah berada dalam keadaan cam tu bezanya memang dah jadi prinsip aku... tak pekakkan telinga 100% aku lebih suka dengar, dan kemudian sendiri nilai... Allah dah berikan akal so sendiri pikir. Mana yang baik aku akan jadikan panduan hidup tapi mana yang aku rasa tak kan memberikan apa2 manfaat buat aku, pasti akan aku abaikan...


~ lain kali bila aku cakap ko tak nak dengar baik ko buat cam ni depan2 aku... so aku paham lew sememangnya ko tak nak dengar... jangan bazirkan air liur aku tuk nasihatkan ko!!! ~

Sebenarnya aku malas arr nak bukak balik kisah lama... wat sakit hati jer... betul... memang aku susah utk memaafkan tapi aku rasa biarlah Allah sahaja yang balas. Dan sekarang Alhamdulillah... Allah Maha Kaya, berkat kesabaran selama ni akhirnya kebenaran berpihak pada aku... aku tak perlukan pujian dari sesiapa aku hanya nakkan kepuasan... bukan kepuasan pada korunk tapi kepuasan utk hati aku sendiri.

Kenapa sekarang korunk cari aku balik??? kenapa nak tanya aku? tanyalah org lain tapi bukan aku!!! paling menyakitkan ati bila ada yang cakap....

"ko sampai ati eh tengok kawan ko... kaum sejenis ko di permainkan..."


(Mula lew aku nak memaki neh..) sebelum ko nak kasi ayat tu kat aku... aku suggest kan ko g cari cemin... pastu diri bebetul kat cermin tu... tengok diri ko... layak kew ko bagi ayat cam tu kat aku???

Bukan aku tak nak tolong... tapi untuk apa? aku nak kasi soalan balik... yang ko kata kawan tu... betul ker mereka tu kawan aku??? layak jer jadi kawan aku??? mungkin kedengaran agak angkuh tapi hakikat... seorang kawan yang baik pasti akan berada di sisi kawannya tika susah dan senang walau apa cara sekali pun.

Masa aku memerlukan korunk ada korunk peduli?? tapi semua tu aku tak kisah... sebab mati pun sorang2 kan... manusia zaman sekarang ni bukan senang nak cari sahabat sejati key... yg pandai cakap satu hal... buatnya tidak... ayat kemain manis... tapi cam hampeh jew... so kalau nak cakap, pikir dulu... kena selalu ingat tak der yang sempurna key... tapi sekurang2nya cuba tingkatkan diri menjadi yang terbaik...

Sudahlah... kalau setakat nak jumpa aku, pastu nak tanya pasal si polan si polan tak payah lew... kalau aku boleh dapatkan segala information pasal diri dia dengan usaha aku sendiri, ko buat lah cam ner aku buat... aku dah malas... biar aku sahaja yang tahu siapa dia yang sebenarnya. Biarlah menjadi rahsia...

Pasal tak kesian kew kawan yang di permainkan tue... jawapan aku, yg ko rela diri ko di permainkan kenapa? sekali sekala belajarlah dari kesilapan... kalau org dah mula menjauhkan diri apatah lagi ada desas desus yang kurang sedap di dengar ... pasti ada sebab... so aku ucapkan "GOOD LUCK"

Sekian, dari aku...

4 comments:

xkenalmakexchenta.blogspot.com said...

selalu law org bercinta mmg automatik jadi pekak..
serius...
dry wat penat jer ckap stu hary dyer sedar r...
ader otak suh pk sendry..
jgn myusahkan org tul x..

Hezesuze said...

wah marah nmpak...huhu betul tu kasi ajar sikit kwn ang tu...huhu

Safwan Bahrudin said...

that's right.segala gala nya ada sebab''''

Safwan Bahrudin said...

buka mata buka hati