Sunday, June 2, 2013

My HoBbY... BoNZai...

Assalammualaikum...

Oittt... nak update g nie hahaha... rajin plak sekarang ni hahaha...

Sekarang ni aku ada new hobi... nak taw tak apa dia??? nie semua gara2 dah terjebak minat yang sama dengan si Remy nie... memula sekadar temankan dia yg dah minat bonzai... taw tak kami sampai gie ke Batu Pahat kau... cari bonzai... balik hari plak tue...


Masa dalam perjalanan ke Batu Pahat. Perasan tak jalan menghala ke Utara... kemain panjang jem... adalah dalam 10KM. Punca... ada lori buah terbalik. Abis jalan raya yang di penuhi dengan pelbagai jenis buah-buahan. 

Ada yang siap keluar dari kereta berkampung tepi jalan. Aku banyak dok gelak2 dengan Remy (jaatnya...) siap buat senario gie... banyangkan kalau ada rombongan nak gie meminang ke... nak kawen kew... cam ner?? OOoooo kesiannya mereka...


 Nak cari tempat kemain susah... aku ngan si Remy dok tergelak2 sebab mati2 ingat nyonya tu org Thailand... speaking bagai last2 boleh plak cakap Malay wakaka... sempat gak lah aku berposing sakan di sebalik bonzai2 tu...

 Banyak betul... harga memang berpatutan... yang tak laratnya jauh kemain... sampai ada antara bloggers cakap "bila si gila bertemu dengan si gila... mmg jadi..' hahaha

 Lagi pic ladang bonzai... yang besar tu mmg mahal... ada yang sampai mencecah RM 800... Remy memang cerewet pilih bonzai... dah lah panas terik... kemain teliti... nyonya tu suka lah sambil puji2 di Remy ni... kononnya pandai pilih pokok sebab remy tak pilih berdasarkan bunga tapi batang bonzai yg unik... remy apa gie kembang kuncup lah... aku gelak jer lah dalam hati... kemain gie ko puji kan... nak suh budak ni beli banyak2 lah tu hahaha...

 Antara pilihan Remy... banyak betul nyonya tu keluarkan... sampai di pujuknya Remy beli semua yang di keluarkan ni... kalau tak cukup cash tak per... esok dia naik KL, jumpa kat Shah Alam kasi duit... pokok angkat dulu. Kemain percaya gie kan...

Sudahnya... Remy...3, 4 aku... aku??? terjebak sekali... dalam kata tak nak beli pa per... sekali 4 aku rembat rupanya hahaha... bukan Remy yang beli banyak dari aku kew???... sumbat dalam kereta... seat di baringkan... gaya cam nak beli penuhkan kete jer hahaha

 Pic atas : My Baby masa kat rumah lama... ada org tu sanggup nak beli baby aku yg kecik tu hahaha saper cepat dia dapat lah ea hehehe


My Baby masa kat my new house... cantik tak pasu dia? hahaha... minta2 hiduplah hendaknya sebab tukar pasu... 'kumawo' bebanyak kat Remy sebab perkenalkan aku dengan Bonzai neh..

- AdDi0S...

No comments: