Wednesday, February 18, 2009

kEj0HaNaN b0WLinG tErBuKa YM 2007...

Dapatkan Di Pasaran...

Atas desakkan dan sedikit ugutan (bukan aku nak cakap aku takut... cuma aku nie kan baek ati... tak suka menghampakan orang lain) aku loadkan balik semua pic2 yang ada dalam simpanan aku (sebenarnya ada dalam fotopages aku tah ngapa ngada2 nak suh aku masukkan jugak dalam blog) ke dalam blog nie. Tak per lah walaupun aku sedikit menyampah nak buat keje 2 kali nie tapi atas permintaan peminat wakakak peminat ker??? wakakak aku letak kan jugak.

Belek baekk punya belek tetiba jer terjumpa balik semua gambar2 masa aku dan crew mengadakan Kejohanan Bowling Terbuka YM 2007 pada 12 Ogos 2007 bertempat di Mines. lhamdulillah semua program berjalan dengan lancar. Ucapan terima kasih kepada crew yang bertugas :

Aswadi_aa (Pengarah)
Sesuciqiellah (Pengurus Projek) // heheh aku tue... cuba tengok jawatan per tue wakakak kemain riak giler aku
Pija_bongek @ cute(Timbalan)
Asya_iera (Bendahari)
Bapak_putra (Grafik)
Saidi (Grafik)
Otaisaiko (Promosi)
Apies81 (Promosi)


Dari kiri (duduk) : Saidi, Apak, Otai
Dari kiri (berdiri) : Iera, Aku, Wadi, Lanun, Pija, Apis

Jutaan terima kasih kepada kalian kerana mengorbankan masa dan tenaga bagi bersama2 menjayakan kejohanan ini. Terima kasih jugak kepada semua peserta yang telah memberikan kerjasama sepanjang kejohanan berlangsung.

Insya'allah kami akan mengadakan kejohanan seperti ini lagi tetapi akan membawa nama kelab yang lain... nantikan kemunculan kami.

Acara start pagi perh aku nengok separuh daripada mines tue penuh dengan para peserta memang best giler... lebih2 gie bila tengok semua peserta mengenakan pakaian yang kami sediakan... memang gempak beb sampaikan bila aku nak pi main bowling jer mesti semua kakitangan bowling tue kenai aku ops.. lupa gak nak ucapkan terima kasih kepada para penaja kejohanan bowling terbuka ym 2007, pihak pengurusan mines dan semua yang terlibat.

Kat bawah nie aku masukkan gambar sepanjang kejohanan berlangsung key. So, kepada mereka2 yang mempunyai kenangan terindah semasa kejohanan nie boleh lah mengimbas kembali kenangan tersebut dan kepada mereka2 yang mempunyai mimpi ngeri plak wakakak tue ler jer wakakaka. Sorry keadaan gambar aku malas nak susun arr wakaka so baca jer lah yek...

Aku sedang mencatatkan markah peserta sepanjang kejohanan. Seperti biasa ler yang kat belakang tue sumer nak nengok ler markah masing2 wakaka manalah taw kot2 leh dapat hadiah ker.

Selepas kejohanan dan alhamdulillah semua berpuas hati, kami semua telah berpakat nak makan kat food court Mines. Memang cam di landa tsunami arr keadaan tue per tak nyer masing2 cam buat rumah sendiri plak wakaka...

Korang perasan tak ada seorang lelaki yang duduk berdepan dengan aku nie? ala... yang pakai t-shirt putih tue... nama dia Awan, dah arwah dah dia. Dia meninggal dunia pada tahun lepas kalau tak silap aku bulan 5 terlibat dengan kemalangan jalan raya. Aku sedikit terkilan kerna tak dapat memenuhi permintaan dia terhadap aku. Apa pun aku doakan kau tenang di sana dan di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman. Al-Fatihah. Insya'allah walau apa pun aku akan cuba menunaikan hajat arwah nak buat projek seterusnya bersama Sahabat ROVERS. Kepada Sahabat ROVERS, aku amat memerlukan bantuan kalian, aku mohon pada kalian... bantulah aku dalam melaksanakan hajat arwah nie.


Mereka yang bersama2 menjayakan Kejohanan Terbuka Bowling 2007. Nasib baik ada gambar nie boleh lah wat kenangan.

Pemain Wanita Terbaik : Miss Melastik KeBintang (Nana)
Kuala Lumpur Global Chat : 10

Pemain Lelaki Terbaik : Bangula
Kuala Lumpur Global Chat : 10

Tempat ke 3 (Berpasukan)
Selangor Global Chat

Naib Juara (Berpasukan)
Kuala Lumpur Globa Chat : 10
Juara (Berpasukan)
Kuala Lumpur Global Chat : 10


Kenangan bersama para pemenang

Hadiah yang ditawarkan ataw di sediakan oleh pihak penganjur. Hadiah tidaklah seberapa tapi Alhamdulillah semuanya berpuas hati. Maaflah atas kekurangan kami maklumlah ini merupakan projek pertama aku dan rakan2.

Acara terbuka kepada peserta chatters dari mana2 room yang berminat untuk menyertai kejohanan ini.

Para peserta pakai t-shirt yang kami sediakan iaitu bewarna hitam manakala crew bewarna marron.

Ucapan dan pengumuman keputusan Kejohanan Terbuka Bowling 2007 dari Pengurus Projek iaitu aku sendiri. Alhamdulillah dalam banyak2 gath yang aku buat inilah gath yang paling aku banggakan sekali.

Ucapan dari Pengarah Projek Aswadi seperti biasa laa... mesti ada kata2 aluan.

Budak chatters dari room Selangor turut mengambil bahagian. Masing2 nak jugak menunjukkan skill wakaka

Remy & John serta Evo masa nie mereka nie baru nak rapat2 ngan aku wakakak apa pun selain dari aku dan geng mereka nie juga terlibat dalam menghuru harakan keadaan di Mines Bowl sampaikan ada peserta bengang ngan kami sebab saiko depa wakakak rupanya ada ramai jugaklah yang tak tahan saiko wakaka

Crew sedang bertugas di kuanter pendaftaran. Para peserta akan di berikan sehelai t-shirt, door gift dari Toursim Malaysia, Nesle dan beberapa sponser yang lain serta peserta di bekalkan dengan sarapan. Terima kasih kepada para sponser kami.

Keadaan Mines Bowl sebelum kedatangan para peserta Kejohanan Bowling Terbuka 2007

Antara hadiah yang di sediakan oleh crew yang bertugas

Sebagai Pengurus Projek aku sudah semestinya kena memastikan para crew menjalankan tanggungjawab yang telah di amanahkan dengan sebaiknya.

Sebenarnya banyak lagi gambar2 sepanjang kejohanan berlangsung aku dah tak larat nak load wakaka so nie jer la yang aku saljikan tuk korang. Meh aku ceritakan cam ner kami ada idea nak buat kejohanan nie. Memula sekali aku dan Iera telah bercadang nak kaber balik apa yang berlaku gath sebelum nie. kepada yang tahu tue taw laaa... yang tak taw tue wat2 taw lah yek wakaka. Memandangkan kami nie dapat beberapa komen dari para chatters so terlintas ler nak wat gath lain. Tapi tetiba jer otak aku nie tercakap ler kat Iera tue...

'aku kalau nak buat pun aku tak nak buat gath berkelah ker apa ker... aku kalau nak buat pun samada kita adakan perlawanan persahabatan antara chatters. Samada bowling, futsal dan painball (betul ker aku eja tue?)'

Tak sangka plak dalam aku dok bergurau2 tue tetiba Iera bersetuju dengan cadangan aku tue dan kami telah bersepakat utk pilih bowling sebab kami nie memang kaki bowling wakaka... orang kata kalau nak buat sesuatu tue biarlah atas dasar minat kan so nanti hasilnya insya'allah membanggakan dan kita pun akan bekerja dengan bersungguh2 tul tak????

So, untuk menjalankan projek nie kami tak boleh buat 2 orang kan so aku pun men'gontek' kutik/pija... dak2 baru jer panggil dia pija... kami panggil dia kutik... (wahhh nak ngaku dak lama lah tue wakaka). Aku bincang dengan Iera untuk buat nie kita kena ada crew. untuk dapatkan crew nie plak kena pilih bebetui mereka yang boleh buat kerja dan boleh bertolak ansur memandangkan masing2 ada komitment kerja so kenalah pandai bahagikan masa. Kita kena cari mereka yang sekepala dengan kami.

Dalam kepala otak aku ada muka kutik, wadi dan apak. Iera plak jenis tak kisah... bangkai nie memang suka sangat ikut kepala aku... tapi apa pun kami memang rapat. So aku telah decide tuk mengadakan satu pertemuan dengan mereka2 nie. Lokasi pertemuan tue tak lah plak aku ingat sebab benda dah lama kan. Alhamdulillah kami dapat persetujuan. Kutik nie pernah gak lah cadangkan kat aku wat bowling nie cuma dia cakap kat aku tue cam memain jer. Sebab tue muka dia memula sekali muncul kat otak aku nie wakakak.

Untuk menjayakan projek nie memang aku akui ada kesulitan yer arr korang bayangkan kami nie semua lahir dari perut cyber. Masing2 pula ada komitment dengan kerja. Aku plak, kenalah buat paper work nasib baik ler aku ada pengalaman dalam bab2 nie. Aku nyer perangai lain sikit bila aku nak baut sesuatu tu aku akan bertungkus lumus pastikan semuanya berjalan dengan lancar. Biasalah pertengkaran tue berlaku. Ada yang bercanggah pendapat... aku awal2 gie dah sound, kalau tak tahan kena marah ataw teguran korang leh tarik diri, aku tak nak paksa. Alhamdulillah mereka jenis kebal jugak arr tapi tak taw ler kalau dalam pun kebal wakakak yer arr rahsia di hati tiada siapa yang taw. Aku senang jer... tak puas hati cakap dedepan kalau jenis cakap belakang dok simpan dalam ati nie aku malas nak layan wakaka

Sepanjang penyediaan kami ada masalah dengan pihak penganjur. Kalau boleh kami nak para peserta keluarkan duit hanya sedikit sahaja. Sebab tue kami berusaha tuk dapatkan sponser. Masing2 menjalankan tugas dalam proses mencari sponser. Bila dapat sponser ada masalah plak yer arr kebanyakkan mereka tak dapat nak berikan wang tunai sebab ada audit. Kami plak merupakan sebuah club yang tidak berdaftar. So ada masalah kat situ apa pun berkat perbincangan dan kebijaksanaan masing2 perkara begini dapat diatasi. Kami tak dapatkan wang tunai kami minta mereka sponser barang. Aku berbangga dan rasa bersyukur kerna crew yang aku pilih semuanya memang memberikan komitment yang sangat2 luarbiasa. Memang aku tabik spring arr....

Kami mengambil masa kira2 dalam 2 bulan utk settlekan semuanya. Utk dapatkan sponser bukan perkara yang senang taw... masing2 gunakan mandat wakaka... apa pun otak memang bergeliga wakaka

Kami bercadang nak wat bowling terbuka so kenalah invite 2 orang dari room lain, aku tak nak ramai sangat jadi crew kang banyak plak mulut dan arahan so utk mengelakkan semua tue berlaku yang kat atas tue lah list crew yang terpilih wakaka. Apa pun terima kasih atas sikap professional anda semua. Apis dan Otai merupakan dak dari room lain. So mereka aku tugaskan tuk buat promosi. Saidi merupakan suami Kutik. Dia berbakat dalam bidang seni so dengan dia2 aku tarik wakaka aku letakkan dia dalam bidang Grafik sama dengan Apak. Bena2 tue dia nyer keje ler tue wakaka.

Bila tiba hari kejohanan tue memang masing2 rasa berdebar maklumlah merupakan projek pertama. Apa pun aku dah ingatkan supaya enjoy dan bersikap professional.

Apak dan Otai aku letakkan bahagian Hadiah. Kutik ngan Apis bahagian Pendaftaran, Saidi bahagian Bena, Iera ngan Wadi bahagian layan para sponser sebab sponser ada main kalau tak silap aku 3 lane tuk depa. Otai bahagian makanan. Aku MC. Pembahagian kerja semua aku dah aturkan.

Sepanjang kejohanan aku tengok tak der masalah yang timbul tapi aku tak taw ler kalau2 ada yang aku tak dengar. So far aku tengok tak ada plak isu yang timbul.

Penyampaian hadiah kami jemput lanun selaku Presiden Kuala Lumpur Global Chat : 10 untuk penyampaikan hadiah kepada para pemenang.

Owh aku nak selitkan kat sini masa aku jumpa lanun serahkan paper work sebab nak guna nama KL10 macam2 gak arr soal jawab wakaka so aku pun cakap kat dia kita professional aku terangkan. So memula dia cam keliru arr ngapa aku nak buat kejohanan nie tak amik ajk2 yang ada. Aku cakap... (nie yang aku nak wat dialog nie wakaka)

'nie projek aku dan aku rasa aku ada hak nak amik sesape saja tuk jadi crew aku. kalau ko nak bantai aku bab crew nie aku rasa aku leh jer bantai ko... wakakak'.
Bila aku nengok dia melenting aku pun cakap gak arr
'be professional arr... ko tak leh nak bantai aku sebab dulu kita nak wat gath ko cakap tue gath KL10 tapi yg jadi crew saper??? ada ker semua ajk KL10 jadi crew? org atasan kasi alasan masa meeting, dak2 tak datang... ko kena ingat kami semua bekerja, ko roger tuk meeting di saat2 akhir... saper yg nak datang? patutnya masa tue ko hold dulu meeting tue nie tak ko nak teruskan jugak so masa gath tue... tue lah hasilnya. '

Memang aku ngan lanun malam tue agak bertekak sikit. Tapi bertekak tue bukanlah sampai membawa ke mati nie sumer cam biasa ler dalam meeting kan. Apa pun aku ngan semua ok... masing2 professional pada aku baek abis kat situ jer nak wat per sampai nak bawak ke mati. Bertekak kat situ jer bila meeting tamat still leh lepak dan gurau cam biasa. No heart feeling wakaka.

Last2 aku cakap..
'Ko nak kasi ker tak? kalau ko x kasi aku tak der hal... aku guna nama lain. Aku nak guna nama KL10 pun sebab aku nak perkenalkan KL10 nie dengan orang luar. Ko baca dulu aku nyer proposal nanti ko komen. Baca dulu .... kasi aku makan dulu wakakak aku tak tahan tengok laksa nie. Bangkai semua nie pakat makan dulu. bukan nak tunggu aku' wakakaka

Lanun pun gelak. Aku nengok dia kemain tekun baca proposal aku. Aku dah pakat melantak laksa. Iera rapat kat aku...

'Giler arr ko cakap ngan presiden cam tue kecut perut aku wakaka'
'Giler tak giler... aku tgk dari dulu tak der saper pun dok cakap... baek aku tolong cakapkan... be professional arr beb... fikir positif... benda cam nie penting. Bila abisnyer sesuatu program kita kena dapatkan feedback dari orang lain cam ner ngan program kita so bila ada kelemahan, tuk da next projek kita leh atasi masalah tersebut. Skrg aku nak tgk brapa ramai yg leh pikir cam aku nie waakaka'
'Betul gak... tapi memang gilar arr ko... tu yg aku x follow ko nyer discussion tue heheh'
'Aku taw ko takut wakaka apa pun yg penting dia sign kat proposal aku tue... yang lain aku tak dulik.'

Agak kasarkan wakakak... apa pun dia luluskan wakkaa thanx bro. Aku siap serahkan 2 proposal kat lanun andai kata ada kalangan ajk yg dok tertanya2 pasal projek aku nie dan satu g salinan tuk dia. Bila settle ngan lanun, aku dah tak pikir dah pasal ajk2 lain tapi aku sempat cakap kat lanun andai kata ada yg bercakap ko xplain kat depa dan kasi depa baca aku nyer proposal tue... aku dah tumpukan perhatian pada projek aku.
Settle bab tue sambung alik pasal hadiah tadi wakaka

Setiap lane kami kasi hadiah hamper supaya aku tak nak ler depa pulang dengan tangan kosong. Kepada yang menang tue depa dapat piala. Piala tue tak der ler besar pun kecik jer comei jer yer arr kalau ko nk besar2 kami ar modal. Modal ciput beb nak wat cam ner... apa pun aku puas hati sebab dah arr dapat piala, baju pun dapat yang penting semua dapat hadiah.

Peserta aku dah kasi hadiah so cam tak adil lah plak kalau aku tak kuarkan hadiah tuk para crew. Hadiah tuk crew nie kami kuarkan modal sendiri taw cuma nakkan penghargaan tue aku selitkan dalam aturcara. Pastue ada cabutan bertuah. Cabutan bertuah tue kami buat utk para sponser dan ada hamper yg sponser tue nak suruh kami serahkan kepad acrew yang bertungkus lumus sebab projek kami berjaya. Memula aku ingatkan hamper tue aku nak kasi kat peserta tapi memandangkan peserta semua dah ada hamper aku selitkan dalam cabutan bertuah tu. Kat cabutan bertuah tue tak der nama peserta taw. Hanya ada nama sponser dan crew jer. Dan telah manjadi rezeki para crew, ramai gak arr crew yang dapat hamper termasuk lah aku wakaka... So aku rasa kat sini aku dah xplain segalanya... nak terima ker tak nak... aku dulik per.... projek aku suka ati aku ngan crew2 aku arr...

Ops... dah alang2 kan aku watkan entry nie... so aku nak bgtaw nantikan kemunculan projek terbaru dari Sahabat ROVERS.

4 comments:

RemyLC said...

wah, meriahnyer...

remy suker twisties tu, besar btol...

huhu...

MaS-HaNa said...

wah meriyahnye...... wakakakakkaka memangy giler boling

farish izaryl @izreez said...

esereiiiiii jwatan pngurus project tuu.:p

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

wahhh baru masukkan entry dah ada yg komen wakakak kemain pantas g korang yek wakaka jangan mare arrr wakakak