Thursday, May 21, 2009

KoNFLiK DaLaM DiRi...

Semalam lepas balik kerja jer terus balik umah dan mandi2 siap segala bagai terus packing baju. Nak ke mana???? menuju ke syorga wakakak petang semalam aku sempat berpm dengan ma... ma ajak aku lepak umah dia. Pastu dia nak minta tolong aku bawakkan dia g shoping sikit dan motip utama nak beli colour rambut.. wakakak
Oleh kerana aku pun tak pernah kuar berdua laie dengan ma, aku pun bersetuju. Yer arr kalau selama nie ma selalu kuar ngan dak bangsat tue alih2 sejak terkena ngan dak bangsat tue terus ma dah serik. Aku dah bilang, atok dah pesan... kalau terkena sekali harus berwaspada wat kali ke 2... tapi ma nie jenis hati lembut. Tup2 haaa amek ko... kali nie dugaan kemain azab laie... aku kalau dah terkena sekali maap lah bai... aku akan ingat seumur idup bai... samada aku maafkan ko tue biarlah antara aku ngan Allah. Aku dah cakap awai2... aku bukannya dak baik. Sampaikan Farah cakap aku nie jenis pendendam. Mungkin ya mungkin tak... dan ada ketikanya aku terasa cam betui gak... tapi aku berdendam pada orang yang men bangsat dengan aku jer key wakakak sebab aku nie lain sikit kalau dalam berkawan tue aku akan kawan sepenuh hati dengan penuh keikhlasan dan aku akan sayang sepenuh hati kat saper2 yang jalinkan hubungan dengan aku. So bila sekali korunk men bangsat dengan aku memang aku ingat sampai mati.
Benda nie adalah terjadi pada seseorang tue. Aku punya ler jaga hati dan perasaan dia selama nie sekali dok men bangsat dengan aku. Pergh!!!! menyirap sungguh hati aku. Sebab ada kejadian yang aku rasa cam kmak sangat sebab ko paksa aku buat sesuatu yang aku tak nak buat dan aku diadili tanpa beri kesempatan tuk aku bela diri aku. Tapi memang aku akui masa tue aku just follow jer ur games sebab aku dah memang terpikir one day pasti aku akan terkena gak cuma masanya jer yang aku lom taw bila. Selama nie orang dok terkena jer dengan dak bangsat nie. Tapi aku still laie hangout dengan dia sebab kesian... dia nie tak der kawan so aku nie plak jenis selagi ko tak wat kat aku it's ok aku on jer... tapi bila terkena ngan aku memang mati arr... masa aku di adili tue memang aku akui aku senyap jer sebab dalam hati aku dok control baran aku... sebab aku still laie respect ko... dalam mati aku dah terdetik 'kalau aku mati... ko pun akan mati' siyezzzz perkara nie lah yang paling aku cuba elakkan... elakkan dari terusan membenci dan berdendam dengan orang. Tapi perkara tue lah yang paling aku susah nak elak. Orang kata kalau kita nak elakkan sesuatu perkara tue, benda tue lah yang selalu bermain2 di ruangan mata. Adoaiiii... aku nie kena masuk gua balik arr dok bertapa.
Sabar Nadia... biar orang buat kita asalkan kita tak buat orang. Tapi aku bersyukur jugak sebab walaupun perkara nie telah tersebar luas tapi masih ada rakan2 yang still laie bersama aku. Depa siap cakap... yang depa caya aku sebab aku tak pernah nak citer pasai orang laen bila bersama. Aku tak minta korunk percaya aku sebab aku aada Allah. Allah Maha Berkuasa... Dia lebih mengetahui. Cukuplah...
Tapi.... diam2 aku... ko jangan ingat aku nie tak der perasaan, tahap kesabaran aku ada hadnya... jangan sampai aku hilang sabar... masa tu ko dan mungkin orang lain sendiri akan terkejut dengan apa yang terjadi. Masa tue jangan tanya kenapa.
Andai satu hari kebenaran terbukti depan mata, jangan ko cari aku... ingat words aku nie... aku lebih mengenali ko dari 'budak tu' mengenali ko key... so tak payah nak berlakon.
Laie pun korunk pernah dengar tak ada pepatah mengatakan 'orang perempuan nie mudah memaafkan tapi tuk melupakan tue tidak sesekali' aku rasa cam ada kebenarannya. Tapi terpulang lah pada penerimaan masing2kan. Diri ko bukan diri aku kan wakakaka
Pergh!!! aku rasa dah lama giler aku pendamkan perkara nie dalam hati. Lega sikit rasanya... alhamdulillah... insya'allah selagi tahap kewarasan aku berada di dalam kawalan, perkara yang tak di ingin tidak akan berlaku. Korunk dah baca kan aku nyer prinsip idup... so renung2kan lah...

1 comment:

farish izaryl @izreez said...

wahh pe kess ni? haha kemen emo smcm je bdera merah ke? larik********** btw sape si bangsat ? yg stay umh ang dak lame tu kan?:p