Thursday, April 2, 2009

SuRaTaN aTaW KeBeTuLaN???

Tetiba jew aku tertarik dengan satu n3 nie dari blog boy keboboi tue wakakak... nak gak taw aku nie cam ner orangnyer yang sampaikan orang laen susah sangat nak scribe aku nie... pelik... pelik... tapi aku tak taw ler samada kena tag ker apa... tapi aku nak buat gak lew... wakakak

so... cekidot...

korang tulis nama korang and setiap huruf macth kan ngan HURUF2 nie..

A - anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dalam fikiran anda.
B - anda selalu berwaspada bila bertemu kenalan baru.
C - anda ada kelebihan, jangan malu mempamerkannya.
D - anda ada masalah dalam mempercayai orang lain.
E - anda sentiasa seorang yang exited (ghairah).
F - semua orang menyayangi anda.
G - anda ada cara sendiri untuk menilai manusia.
H - anda bukan seorang judgmental, kurang otak keadilan.
I - anda mudah senyum dan boleh membuat orang lain senyum.
J - anda seorang yang cemburu.
K - anda suka mencuba perkara-perkara baru.
L - anda sangat percaya dengan cinta dan mudah tenggelam ke dalamnya.
M - kejayaan mudah datang kepada anda.
N - anda suka bekerja, tapi selalu mahukan kerehatan.
O - anda seorang yang berfikiran terbuka.
P - anda seorang yang mudah berkawan dan mudah memahami.
Q - anda seorang hipokrit.
R - anda seorang yang gemar social.
S - anda sangat broad-minded (fikiran terbuka).
T - anda ada sikap canggih, amat canggih.
U - anda merasakan anda ada ciri-ciri istimewa setanding dengan orang lain.
V - fizikal anda baik sekali.
W - anda suka menyendiri.
X - anda tak akan benarkan orang bagitahu apa yang patut anda buat.
Y - anda selalu penyebab pada banyak masalah.
Z - anda selalu bergaduh dengan seseorang.

Nama saya ialah.... (tetiba tingat zaman sekolah tadika kemas kat Simpang Tiga, Gombak wakakak patut lew otak aku bersimpang siur wakakak)

N - anda suka bekerja, tapi selalu mahukan kerehatan.
betui!!! awai2 laie dah negatif wkakak... bekerja??? betui lew sebab kang kalau tak keje kang saper plak yang nak kasi makan??? rehat tue perlu lew kang ingat robot per??? mesin pun taw rehat weiii wakakak betui kot sebab aku leh plak curik2 wat blog wakakak

A - anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dalam fikiran anda.
betui!!! konsentrate perlu... penuh fokus buat kerja wakakak (sah lew lepas nie korunk asal nengok jew aku pakat keras a.k.a diam, mesti ada yang kata "hah!!! ada lew jenayah yang di rancang tu wkakakak") mengantoikan aku jew wakakak

Z - anda selalu bergaduh dengan seseorang.
tak berapa nak tepat!!! sebab aku tak kan cari pasai kalau orang tak cari pasai ngan aku key... prinsip aku... 'Don't trouble the trouble, if you don't want the trouble to trouble you'... (kang kalau cakap tak pernah bergaduh kang nampak nau lew penipu... aku bukannyer malaikat sampaikan tak pernah nak bertekak!!!)

A - anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dalam fikiran anda.
dah jawab... malas nak jawab banyak kali wakakak

I - anda mudah senyum dan boleh membuat orang lain senyum.
betui!!! memang aku nie mudah tersenyum sebab pada aku senyuman tue sedekah kan wakaka pepagi dan masa nak tdo aku mesti ngadap cermin dan senyum pada diri sendiri dan cakap... 'terima kasih' (kita selalu abaikan diri sendiri sehingga lupa memberi penghargaan pada diri sendiri padahal itulah yang penting)... buat orang tersenyum??? (aku tak cakap taw... ni feedback dari orang sekeliling aku) ada yang kata kalau aku tak ada kat lokasi cam tak berapa nak best... sampai ada yang sanggup tak nak join sebab aku tak der wakakak... alhamdulillah maknanyer aku di terima ramai... yang tak leh terima tue... maaf lah yer... setiap arie aku akan cuba tuk menjadi yang terbaik walaupun ada kekurangan... sekurang2nya kita berusaha tuk menjadi terbaik...

T - anda ada sikap canggih, amat canggih.
entah!!! canggih kew??? otak aku kot wakakak

U - anda merasakan anda ada ciri-ciri istimewa setanding dengan orang lain.
betul!!! (pengakuan wakakak) sebab tuk menjadi yang terbaik perlu ada sikap positif dalam diri key.. satu jer yang aku amalkan... kalau orang tue boleh buat, kenapa aku tak boleh???

L - anda sangat percaya dengan cinta dan mudah tenggelam ke dalamnya.
betui!!! (pengakuan laie wakakak) cinta itu satu anugerah yang paling indah dan berharga

N - anda suka bekerja, tapi selalu mahukan kerehatan.
dah jawab... malas nak jawab banyak kali wakakak

A - anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dalam fikiran anda.
dah jawab... malas nak jawab banyak kali wakakak

D - anda ada masalah dalam mempercayai orang lain.
betui!!! bukan mudah tuk aku nak percayakan orang... tapi kalau aku dah percaya, jangan sesekali nodai kepercayaan tersebut (kerna kepercayaan yang aku berikan terlalu berharga dan begitu bermakna... fikir2kan lah...)

I - anda mudah senyum dan boleh membuat orang lain senyum.
dah jawab... malas nak jawab banyak kali wakakak

A - anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dalam fikiran anda.
dah jawab... malas nak jawab banyak kali wakakak

Sesungguhnya tiada manusia yang sempurna, tapi berusahalah untuk menjadi sempurna dan yang terbaik... so aku mengharapkan kalian semua dapat menerima aku seadanya... aku hanya mengharapkan perhubungan dan persahabatan yang ikhlas dan kerna Allah Ta'alla...

4 comments:

rizz said...

anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dalam fikiran anda. <-- kemennn! pendiam ke ahhaha lari smbil seret lesong:p

atty's said...

pendiam ke..nie.kkekeke..kty lak pendiam.kalo semua org diam..atau jadi diam..bila sesrg

hezesuze said...

ermmm...aku lom jumpa ang lgi...so xtau nak discripe okey..tp yg aku tau suara ang tu merduuuuuu!!!

tp dr citer2 ang lam blog ni mgambarkan otak ang mmg giler2...hehehe kire bleh le spesis ngan aku...wah spesis kekdahnye...huhuhuhu

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

rizz : keji giler ang!!! wakakak sambil baling lesung ke arah ang bertalu2 wakakak

atty : betul... betul... betul... sambil angguk kepala

heze : hampeh ang wakkaak merdu mendanyer wakakak keji ang perst time call ang terus puji bertalu2 yek wakaka ada kew patut kata sore aku merdu wakakak memang sah ang putus fius wakakak kalau ang nak taw sore aku nie lew selalunya akan membuatkan orang mimpi ngeri wakakak