Monday, March 2, 2009

PrOj3K JeNaYaH GaGaL!!!! aKu TeRKaNToi...

Wokeh arie nie aku nak citer pasai xpdc aku dalam pindah memindah umah (ada ker ayat cam nie??? sah2 cikgu aku tak ngaku cikgu nie kang wakkaka).

Jumaat malam, aku ngan dak umah aku (saper laie, si fara tue ler) dok mengemas dan mempacking apa jua barang yang di rasakan nak bawak ke rumah baru. Esok (sabtu) kata abg (tuan rumah) tue nak basuh umah (bekas umah) pagi dalam kul 9 katanya. So aku plak terpikir... memandangkan dak2 aku semua (dak2 MM dan dak2 chatters) ada hal dan ada yang bekerja arie sabtu tue... so memang ler depa langsung tak dapat bantu aku angkat barang. Tak per lah... sampai biler asyik nak mengharapkan orang jer kan sekali sekala kenalah usaha sendiri lagipun masa memula aku pindah umah depa semua datang membantu. Bersyukur sangat dapat geng cam depa angpa bayangkan lah... ada yang dok kat Port Klang (bukan Johor Port arr wakkaka) sanggup datang!!! aku bebenar hargai... sayang korang... (bukan sayang sebab tolong arr... kang ada plak jari puaka dok kata 'kalau tak tolong tak der ler sayang'... tue aku taw sangat ler otak puaka saper kalau bukan dak rizz ngan hana tue wakakaka)

Berbalik semula pada citer... malam tue kami dok kemas sepenuh ati packing semua dan mana dak bangkai (sarah ler saper laie... dia jer layak pegang gelaran tue selain dari dak MM : Iera Bangkai wakakaka) tue punya barang.

'weiii paah!! ko sms bangkai tue suh dia amik barang dia yang tinggai nie esok pepagi.. kang abg tue mai dok basuh umah silap2 ngan barang2 dia sekali kena basuh... aku kalau nampak aku wat deek jer'

Farah pun sms ler dak bangkai tue. Satu sms pun bangkai tue tak reply!!

'eh!!! dia tak reply arr... mati ker apa???' wakakaka leh tahan puaka gak dak Farah nie... belajar dari saper tah wakakaka (hah!! tue ada ler yang nak kata dari aku ler tue waakkak ... ya betuiiiiiiiiii)

Lantak p... yang penting dah sms...

Oleh kerana nak mendapatkan kotak agak susah sikit (sebenarnya malas nak jumpa aci kedai tue minta kotak... malu wakakaka) kami pakai beg plastik itam yang tebal tue. Semuanyer masuk dalam tue termasuk ler baju2 biasa jer... baju luar biasa dan pakaian jenjalan dan kerja masuk dalam bag wakakak. Pergh!!! kemain banyak laie barang kami... aku nengok dah serupa orang nak buang sampah pun ada... nak buang bayi pun ada... nak buang mayat pun ada (mayat saper??? wakakaka)

Kami bawak semua beg plastik dan almari yang kecik2 tue... asal lepas dalam kete kami angkat... pakal ler almari baju, peti ais ngan mesin basuh tak lepas masuk dalam kete... kalau tak semua tue aku sumbatkan wakakak pastu keter aku merajuk saper nak jawab???? (aku suh suzey yang jawab wakakaka)

Kami sampai umah abg tue cakap nak antar barang yang kecik2... so esok just angkat barang yang besar jer... abg tue terkejut nengok kete kebal bertukar menjadi lori yang comei wakakaka... malam tue 3 trip kami dok ulang alik angkat barang dengan 2 buah kereta. Kete kebal dan kete gen gen (gen2 arr... adik aku ler dok gelarkan kete gen2 jadi kete gen gen wakakaka)

Memandangkan abg tue ada anak kecik, so dalam jam 10 ker 11 tah kami stop angkat barang (sebenarnya semua dah abis angkat dah yang dalam beg plastik itam) sekarang yang tinggai... 2 katil (dah bukak), almari besau 3 pintu (aku nyer ler tue wakakak nengok betapa banyaknyer baju aku wakakaka tapi tak der ler sebanyak pakaian akak senduk wakaka) 1 almari 2 pintu (farah nyer) rak pinggan, rak barang2, mesin basuh, peti ais (weiiii... peti ais nie sama age ngan aku taw wakakak... sampai sekarang still laie leh di gunakan tahap kesejukannyer dan tahap beku memang superb... kalau korang tak caya meh masukkan pala korang aku tutup... kang agak2 dah tak bernafas jangan salahkan aku wakakaka). Mesin basuh tue plak wakakakak... awang buncit kasi wakakaka... dia kasi sebab dia nak beli mesin basuh baru, sekali nengok mesin basuh tue masih laie leh di guna siap leh spin laie... (bukan spin lagu wkakka hana paham ler wakakaka)

Aku ngan farah dah keletihan mengemas... bilik stor aku malas nak kemas sebab banyak barang bangkai tue... ngan jerry laie... alahai malasnyer aku... aku ngan farah pakat tdo kat ruang tamu... kami bentang tilam, dok golek2 380 darjah... gurau senda main baling2 bantai... buang tebiat tetengah malam wakakak...

Sliding door dok terbukak laie tue... sekali nampak mamat myv wahhhhh rezeki wakakakaka... dok usha2 sekali gus gtaw ler yang kami akan berpindah umah esok. Frust jer muka...

dia cakap ala... baru nak tegur2 dah nak pindah...

aku yang dok golek2 nengok tv cakap ler ... orang dah nak pindah baru nak tegur2... tue ler lampi sangat... laen kali pantasss!!!

Farah dah tergelak dah wakakaka mamat tue leh tanya lampi tue per wakakak adoaiiii... aku rasa jam tue ler aku nak luku pala rizz (wahhh rizz laie kena wakakka)

lampi tue per?

oitt... nadia!!! dia tanya lampi tue per...

jatuh rahang aku jam tue gak... lampi tak taw???

dia geleng pala...

betui tak taw??? (betapa serius nyer muka aku)

tak taw...

balik umah bukak kamus... wakakaka aku dah bantai gelak ngan farah...

ko nie... kesian dia... dah arr kita akan berpisah ngan dia... gtaw ler oiii...

mamat tue wat muka kesian dan blur...

lampi tue lambat pickup arr wkakaka kira slow arrr

Tersengih2 mamat tue... perkataan baru... baru ari nie dengar... dari awex yang bernama Nadia no kete W (di rahsiakan demi tuk keselamatan lebih2 laie dari rizz dan konco2nyer wakakaka) yang bekerja di IKRAM bahagia..... (laie di rahsiakan) asal Melaka, umur (mana yang taw tue taw ler... yg tak taw tue ...wat2 taw), keluarga sekarang ada di Kg Melayu Subang, anak sulong dari 5 adik beradik. (cam tak puas ati jer bunyinyer)

Siyez weiii masa nie rahang bawah aku dah tak leh naik dah... secara automatik leher aku wat lipatan maut pandang mamat tue... humang aiii semua latar belakang aku dia taw... mamat nie PI ker apa??? dia siasat aku ker??? mata bertentangan mata... pergh!!! dia wat kening double jek plak... aku nengok muka dia masa nie cam puas plak ... dia tersenyum penuh agenda...

Aku pandang farah, farah pandang aku... muka aku dah wat ekspresi soklan kat farah dah... Farah angkat bahu dan dia sendiri dah terkejut giler. Masa mamat tue nak bla... aku dengan pantas langkah semua bantal2 yang ada dok pintas dia dari luar...

oiitttt... ingat leh kuar dari sini cam tue jer ker??? aku dah berpeluk tubuh dah depan mamat tue
reaksi mamat tue??? hampeh!!! still laie cool... awk jangan wat muka cam nak wat jenayah leh tak?
(oiittt... tue cam ayat dak2 aku jer... takkan dia nie masuk geng aku, aku sendiri tak taw? muskil) aku suh farah jaga pagar.
Ni kawasan umah sy... umah awk sy rasa ada ler dalam 7-8 langkah baru sampai... hmmm... rasanya awk takkan terlepas... (aku dah usha dia atas bawah dah nie)

Aku nampak kawan2 dia ada ler dalam 5 orang dok luar rumah melepak. Allah!!! aku tak pasan lah plak luar umah tue ada orang... mana nak nampak depa tak pasang lampu... caker sungguh!!! terkena aku... aku dengar sore2 sumbang dok gelak2.


ok... awk nampak kawan2 sy ramai kat luar tue? sy bagi isyarat jer diorg leh datang sini...
wahhhh ugut nampak!!! (pantang tul aku org men ugut2 ni) farah muka dah tak berdarah aku nengok. Nak gelak pun ada... aku wat muka tak puas atie kat mamat tue.
ok apa yg syg nak dari abg?? .... (kemain kuat laie... mangkuk ko sayang!!! abg??? sejak biler mak aku lahirkan ko... ko sendiri cakap aku anak sulung...)
mana awk taw pasai sy??? detail plak tue....
kalau sy nak, sy akan buat bebetul... dah lama sy taw pasal awk nie sejak awk pindah sini. (oittt setahun dah tue weiii)
Tak puas ati sungguh aku... apsal awk siasat dan nak amik taw pasai sy????
sebab.... sy suka awk..... berdesup dia lari.... caker!!! farah pun terkejut tak sempat nak tahan rupanyer farah tak kunci pagar huaaaaa.... mangkuk nyer pembantu!!!....

Aku tak puas hati tul... aku dengar dia dan kawan2 dia dok gelak2... si faiz siap cakap... 'caya lah zif!! luahan berani mati tue!!' razif per laie... dok sengih bangga ler tue...

Aku amik seketul batu aku balingkan jer kat umah depa pastue aku terus masuk umah ngan farah siap tutup lampu segala bagai...

Aku dengar... adoiiii... apsal plak aku yang kena nie?? yang lain dah gelak2... lantak korang ler... aku dendam ngan dak razif tue... siap arr ko... ada agenda jenayah dari aku tuk ko menanti ko...

Caker tul!! bengang aku ngan dak Razif nie!!! Farah dah sengih2...

ko jgn nak sengih2 depan aku arr...
eleks arr... saper sangka dalam masa setahun kita dok sini rupanyer razif ada hati kat ko...
argh!!!persetankan sumer tue... ko tunggu ler razif!!! ko dah malukan aku!!!
leh tak ko jangan wat muka jenayah leh tak?

Aku dah senyum kat Farah. Malam tue aku langsung tak leh tdo...

Ni aku nak wat pengakuan nie weiiii... kalau ada antara korang nie kawan si Razif nie.... wakakak mati gantung diri ler aku jawabnyer wakakka

Semalaman aku tak leh tdo dok pikir mana dia dapat taw pasai latar belakang aku nie... memang aku tak puas hati sungguh!! dah tue siap malukan aku plak depan kengkawan dia. Dalam jam 4 pagi aku selak langsir, nengok line clear... aku bangun pelan2 aku g kat kete dia... huh!!! pembalasan... siyesss masa tue tak pikir per pun... dengan pakaian serba itam aku menyelinap landing kat kete dia. Usha line.. paku kat tangan ada 2 batang... memang tak der kesian langsung... dengan berbekalkan hammer dan paku tue aku cocokkan kat tayar dia... amik ko....

Yang tak tahan aku siap bawak hammer laie... aku nak tanam bebetui paku tue kat tayar dia... wakkaka (kan aku dah cakap...'Don't trouble the trouble, if you don't want the trouble to trouble you'... )

Aku masuk umah dengan selamat tukar baju dan landing semula atas tilam sambil tersenyum... tunggu ler ko Zif!!! berpeluh ko esok pagi..wakakaka ada yang tak g kerja nie kang wakakak

Esok pagi farah kerja so urusan pindah memindah aku ler uruskan... bangun pagi siap2 mandi manda... aku pun bukak ler sliding door tepat jam 7.30 aku nengok Razif dah kuar rumah dok start enjin kete. Aku wat biasa nengok tv sambil pasang tinge...

'Allah!!! saper nyer keje nie dok pancitkan tayar aku nie??? sekali 2 plak tue....'

Aku dah gelak2. Farah kuar nak g kerja cepat2 aku cover. Farah wat muka pelik... aku wat muka tak der perasaan... kat luar dah dok bising2 satu umah kuar wakakaka

Aku wat2 kasi pesanan kat farah sambil g kat kete dia.

'ko, pas keje kang terus balik umah taw...'
Farah wat muka pelik tapi dok angguk pala... farah nyer kete parking kat luar. So aku pun kuar ler sekali. Sambil2 tue dok usha ler kete Razif... ada 5 orang kat keliling kete dia...

'Ni apsal nie?' wahhh dengan gaya tak bersalahnyer aku wat2 peramah... Zuppp... 5 muka pandang aku. Aku wat kening double jek pandang Faiz.

'Ni haaa... tayar pancit... mamat ni dah nak g keje... alih2 tengok pancit plak'
'Loh... pancit ker??? yang dok berkelah kat sini... tayar tue leh ada angin ker??? tukar jer arr... dah taw lambat nak g kerja laie mau dok berkelah' aku dah gelak.

Farah dok siku aku... tanda tak puas ati ngan ayat aku. Zuppp aku dengan pantas scan Razif!!! Whoa!!! muka tue cam nak makan orang jer...

'Masalahnyer 2 tayar plak tue... nie haaa ada paku... ' dengan baik hatinya Faiz bagi penerangan. Dalam hati aku adoaiiii rasa nak gelak guling2 kat situ gak arr...

'Rasanyer bukan terlanggar paku... sebab ada 2 batang paku lagipun cara paku tue terbenam kat tayar mencurigakan...' Razif bersuara setelah lama mendiamkan diri...

ops.... aku dapat scan benda terbakar nie weiii.. dia menuju ke arah aku... siyez beb time ni ketaq lutut aku.... aku rasa muka aku cam dah tak der darah dah... kalau toreh pun tak der darah yang mngalir rasanya. Nie per kesss datang kat aku nie...


Razif berenti bebetui depan muka aku... naek juling mata aku dok pandang dia... kening aku dah berkerut sejuta dah.. peluh jantan dah mercik dah.... bertahan Nadia!!!!

'... dan sy rasa sy taw saper yang buat' aku pandang dia... dia pandang aku... whoa!!! cam terkantoi jer aku...

Aku kaber arr... angkat bahu dan terus bla.... padahal dah kantoi... Farah pun terus g kerja... aku intai dari rumah aku nengok Razif lepak kat luar sambil isap rokok dok scan umah aku plak... kawan2 dia dok bukak tayar. Baju biru dia dah tanggal dari badan. Wakakak tak kerja ker??? kat umah aku bantai gelak sorang2 sakit perut aku... Pergh!!! ngeri siot masa dia cakap yang dia taw saper nyer keje tue wakakkaa.... Lantak ko ler...

Lori sampai angkat barang... caker sungguh Razif langsung tak menolong!!! kawan2 dia semua tolong dia jer tak. Dia leh pakat bertengek kat atas motor sambil isap rokok. lantak ko ler saper suh cari pasal ngan aku...

Korang taw masa aku dah nak gerak ke rumah baru tue... Razif dengan gaya slumber jer datang kat kete aku. Dia ketuk cermin kete. Aku bukak arr tanya dia... 'per hal??' sorry arr beb... wa kalau dah bengang memang wa bengang... ko encem cam ner sekali pun...lantak p arr...

Dia hulurkan sekeping sampul surat. Aku pandang arr muka dia... dia letakkan sendiri kat tangan aku. Aku nak bukak... dia suh bukak kat umah.

Apa isi nyer?? whoa!!!! wakakaka biasa membuatkan aku pengsan 24 jam huh!!!!

Pas siap antar barang tue yang aku lepak kat opis tue... yer arr dah tak taw nak g mana... abg tue nyer wife, adik beradik dia sumer ada kat umah tue... barang2 dia ada laie pas abis basuh umah baru depa nak angkat barang depa.... aku lepak opis sampai jam 2 petang. Farah cakap dia nak balik baru aku kuar dari opis... waakkakaka...

5 comments:

hezesuze said...

mak aiii ganazzz & brani giler jgak ko ni Qlah oiii...sampai ati ko pancitkan tayar kete mamat tu...

oiii jgn menci2 tau...lame2 tkar jdik suke...kikikiki

ape isi surat tu??????nak tau nak tau gak...kikikiki

ayoyo Qlah....mamat tu dak suke kt ko...

cikhajar said...

hoikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk tak baik ko.. kalo tanak pass laa kat aku si razip tuh.. yg ko dajalkan die bakpeeeeeee

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah said...

dah aku di malukan depan kawan2 dia oittt!! angpa nie awat sokong razif nie:-w saper tak sokong aku.. aku boikot namo masuk blog angpa seminggu!!! hampeh jer...

bran tak bran arr... bila sesuatu yg buat aku bengang aku wat jer... 'dia' pernah cakap... aku kan buat apa yg aku katakan dan ianyer benar sebab aku dah buktikan pada 'dia'...

jaja : dia dok siasat latar belakang aku saper suh!!!

perang telah di lancarkan!!!!

rizz said...

pnjg dow entry ko.mlm t aku bce haahhah aku scrool je td! hikss

rizz said...

EUHAHA AKU BRU ABIS BCE.GILA BABENG KO QILAH PANCITKAN TAYR SI RAZIF TUH HAHA AKU LEH DPT IMAGINE DOW SITUASI TUH KAKAH2.GELAK GEGULENG AKU.KAKAKAKAA