Thursday, April 9, 2009

aKu JaDi DeTaKTiF CoNaN...

Haaa... n3 kali nie aku nak ceritakan cam ner aku menjadi detaktif conan wkakak yer arr sejak aku dok umah baru nie macam2 hal lew ngan jiran tetanga aku nie... sampai aku ngan Farah rasa cam tak berapa nak selesa lew dengan keadaan cam tue...
Semalam aku balik umah lewat sikit sebab dok masukkan n3 pasai gath PD Putus Fius tetiba plak dak opis aku dok p tutup main suiz... adoaiiii potong tul lew... terus aku shoot balik umah...
Nie adalah umah pak cik skodeng!!! wakakak keji nyer gelaran kan.. ngapa kami kasi nama tue? sebab pak cik nie suka skodeng kami wakakka aku dapat taw dari tuan rumah aku pak cik nie memang suka dok perhatikan orang pastu sibuk sunguh sampaikan tuan rumah aku nak p sidai baju pun nek segan. Tapi aku dulik pew umah aku kan... ngan suar pendek kami kuar sidai baju... yang penting baju aku kering... nak malu ngan org tua nie per jadahnya last2 baju aku tak tersidai tak pasai2. Kadang2 tue aku sajer jew basuh kete wakakak keji nyer pangai!!! Nengok lew cara aku snap pic umah orang tua tue wakakak by side mirror wakakak

Nie plak dari dalam umah aku wakakak nengok lew grill umah aku tue dah cam dalam penjara plak wakakak keji sungguh tuan umah aku nie... grill tak nak di baikinyer kojaq kan... kete putih tue kete anak pompuan dia yang aku dapat taw dari Farah bf dia pernah antar dia balik jam 2 pagi pastu still laie lepak dalam kete depan umah... per kes!!!!

Pernah satu ketika si Farah nie balik lambat (sama gak cam aku cuma org tua nie tak pernah laie lew dok sound aku) dia balik lambat pun sebab jaga ayah dia kat IJN (masalah jantung) so balik umah dalam jam 11-12 malam kira lewat arr kan... pastu yang peliknya dan2 pak cik nie kuar umah sajer wat2 amek angin malam. Tak kew cam amjad??? tue tak laen tak bukan nak nengok lew samada ada bawak lelaki balik kew tak kan...

Farah pernah bawak balik mak dan adik lelaki dia kat umah (masa tue aku balik kg) dari banting so bila tdo kat umah tue kira dekat lew sikit nak gie spital. Korunk taw per pak cik nie cakap??? masa tue mak Farah ada kat dapur ngah wat air, adik laki dia ngah lepak kat ruang tamu, so Farah nie nak kuarkan barang dari bonet kete... tetiba jew...

nak g mana? kemain terkejut laie Farah sebab orang tua nie dah ada depan pagar umah...

gie mana... mana??? sambil berkerut dahi dok pelik ngan pangai org tua nie...

tue ada lelaki kat dalam tue saper? ah'hah!!!! tue dia point ... wakakak dah kuar dah... mendengus Farah... jam tue plak mak dia kuar..

pak cik... nie mak saya... dan tue adik saya... kami nie baru balik dari IJN sebab ayah saya masuk spital... dan malam nie mak dan adik saya tdo sini... ada masalah kew?

hamek ko!!!! wakakaka terus orang tue tue bla... yer arr tak kan setiap kali pergerakkan kami nak kena gtaw dia... saper dia????

Adoaiii ngah dok jadi PI tetiba plak si Farah dok enterprem plak wakakak laie kes ngan pakcik skodeng nie plak... masa tue Farah nak siap2 g jenguk ayah dia kat spital masa tue dalam jam 8 lebih arr (malam) nampak pak cik nie kat luar dok basuh kete...

nak gie mana memalam nie?

nak keluar... sibuk jer jaga tepi kain orang... nie dah nak masuk isyak p lew dok depan sejadah... sebok jew!!!

Terdiam terus pak cik tue... aku taw Farah dah lama sabar ngan pak cik nie sebab asal kami kuar jer kompom dia mesti ada kat depan umah dia... kadang2 sajer jew dia dok melepak depan umah pas kami masuk umah dan2 dia masuk... tak kew cara dia tue nak skodeng samada kami bawak masuk laki kat umah kew tak...

Farah banyak kali lew kena sound ngan pak cik nie... aku, alhamdulillah lom laie arr wakakak kalau dia sound aku... aku dah siap2 skrip dah wakakak pernah bf Farah nak pinjam kete, pak cik nie dok sound mamat tue wakakak tak kew hajarnya!! kete saper??? bukan kete ang ataw kete anak ang pun yg bf Farah nie nak pakai... aku tak taw lew per masalah orang tua nie... satu arie kena gak dia ngan kami nie kang wakakaka... benci tul aku kalau ada orang yang dok busybody nie... cam lew aku tak taw hukum agama!!!

Aku selalu kuar malam dan balik pagi... kalau aku kena sound ngan orang tua nie memang kena sembur balik arr jawabnya... bukan nak kojaq tapi aku hanya kojaq ngan orang yg kojaq ngan aku jew... hormat tetap hormat tapi jgn lew lelebih cam lew aku nie anak ko kan... jaga anak sendiri dulu baru leh sibuk2 pasai anak orang...

Tue kes Farah... kes aku plak ngan tok imam wakakak bukan calang2 orang weiii wakakak ini lew umah Tok Imam kat taman umah aku nie. Umah dia selang sebuah jew dari umah aku. Dah duduk sini baru taw dia tok imam wakakak harus jadi muslimah sejati aku wakakak. Ada satu insiden antara aku ngan tok imam nie... masa tue aku nak gie kerja, elok jew aku kuar dari rumah aku nampak lew tok imam nie dok kuar gak dengan sehelai kain... ngah aku bukak pagar umah nak kuarkan kete, tetiba jer aku nengok tok imam nie dok lap kete anak dia (embun kekdahnya untung tul dapat bapak cam nie wakakka) tetiba jer dia tegur aku...

keje mana? sambil lap kete... yang peliknyer kain pelekat tetap!!!
bangi.... sambil bukak pagar
suami keje mana?

Suami!!!! jatuh rahang aku!!! per kes!!! aku hanya mampu geleng pala sambil tersengih (sah nak usha lew tue nak taw samada kami dah kawen lom wakakak hajar sungguh!!!!)
duduk brapa org???
2 jew...
owhh...

Hajarnya terus bla!!! aku taw sebagai imam mesjid, mungkin dia just nak taw samada umah kami nie ada orang laki ataw tak... tak per aku maafkan walaupun dalam hati terasa cam nak jer aku hempuk ngan lesung... nampak sangat memang just nak taw pasai kami sebab lepas jer aku cakap kami dok 2 orang terus dia masuk umah... per kes lap kete sebelah tingkap jew!!! wakakaka alahai... tok imam oiiii....

Kalau dulu aku duduk di kawasan yang boleh di katakan 'ko wat cara ko... aku ngan cara aku' adalah sedikit keamanan yang kami rasakan tapi sejak pindah nie tetiba jer aku terasa cam artis plak wakakak

Jiran tetangga aku (len kali nak cari jiran lif plak arr) kat sini agak busybody sikit... deret umah aku tue kira kami jew lew satu2nya rumah anak dara sunti gitew wakakak dan bujang trang tang tang laie wakakak yang lain sumernyer dah berkeluarga.

3 comments:

Corey said...

tak lama lagi ni kuar la paper ni tajuk seorang pakcik dijumpai koma dipercayai akibat hentakan lesung dikepala :P

rizz said...

hahahha nsib baikkk la bkn aku yg dok kat area umah ang tu..klau x mmg aku mlesungkan aja pakcik itew hahahahha.btw mmg aku suggest kat ang dok je flat lg sng wey..xbz body cm umah aku.sblh umah ngn dpn umh pon aku xtego.wakakaka... dak2 plu dpn umh aku tu lg aku komunikasi pkai ym je hajar x hajar x? hahahahah

hezesuze said...

his! lecehnye dpt jiran cam gituh...baik ang pindah je Qlah...

alah..ang baling je lesung tu kt sup bunjut dia...xpun stand by awal2 lesung tu kt tp rumah...byk tanye je ang buat2 ler amik lesung tu pastu buat2 ler nak ketuk something...

ermm sal tok imam tu...dia syok kt ang kot...larikkkkkk